۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۲۹

همزمان با اربعین حسینی؛

پیاده‌روی اربعین « دلدادگان حسینی» در تهران برگزار شد

پیاده‌روی اربعین « دلدادگان حسینی» در تهران برگزار شد

تهران- مراسم پیاده‌روی اربعین « دلدادگان حسینی» همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در تهران برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمدرضا طاهرخانی: مراسم پیاده‌روی اربعین «دلدادگان حسینی» همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در تهران آغاز شد.

عزاداران حسینی و عاشقان ساحت اهل‌بیت عصمت و طهارت در مسیرهای از پیش اعلام شده راهپیمایی اربعین «دلدادگان حسینی» را آغاز کردند.

عزاداران پس از طی ۱۷ کیلومتر از مسیر امام حسین (ع) به سمت خیابان ۱۷ شهریور، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش حرکت کرده و سپس خیابان شوش را تا میدان شوش و خیابان فداییان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم راهپیمایی و سپس از خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طی می‌کنند.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، عزاداران حسینی و جاماندگان اربعین اباعبدالله (ع) از مسیر میدان جمهوری نیز پیاده‌روی خود را برگزار کرده‌اند، این عزاداران در پیاده‌روی امروز وارد مسیر نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر شدند.

این پیاده‌روی همچنین از امام‌زاده حسن (ع) تهران برگزار شد و دلدادگان حسینی با عبور از خیابان‌های امین الملک، قزوین، شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر به عزاداری پرداختند.

مسیرهای جنوب ری و از قرچک و ورامین نیز مملو از جمعیت دلدادگان حسینی است

از جنوب تهران و باقرشهر نیز پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار شد که این راهپیمایی از جاده قدیم قم (بزرگراه شهید رجایی)، بزرگراه شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، میدان سلمان فارسی به‌سوی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه یافت.

پیاده‌روی اربعین « دلدادگان حسینی» در تهران برگزار شد

همچنین عزاداران حسینی از میدان ولیعصر (عج) ورامین به سوی شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کردند، علاوه بر آن شاهد حرکت دلدادگان حسینی از امامزاده عباس (ع) چهاردانگه اسلامشهر، پلیس راه قرچک و جاده ورامین قرچک و بخش قلعه نو ری به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کرده اند.

مسیرهای راهپیمایی دلدادگان حسینی تهران و منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مملو از جمعیت است و از ساعت‌ها قبل نیروهای انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و… در مسیر پیاده روی دلدادگان حسینی حاضر بودند.

موکب داران که از مدت‌ها قبل در تدارک پذیرایی از زائران سید الکریم عبدالعظیم حسنی (ع) هستند، از شب گذشته نخوابیدند که امروز به خوبی از راهپیمایان جامانده پذیرایی کنند.

لحظه به لحظه بر جمعیت عاشقان افزوده می‌شود

عزاداران حسینی که مرد و زن، پیر و جوان و کودک و خردسال را نیز در جمع خود داشتند، در حالی که نوحه خوانی کرده و مدح اهل بیت عصمت و طهارت را در حالی پیش بینی حضور پنج میلیون نفر در مراسم دلدادگان حسینی در سال جاری شده است، که لحظه به لحظه بر جمعیت عاشقان راه حسین اضافه می‌شود، شرکت کنندگان در این مراسم با دلی سرشار از محبت به اهل بیت (ع) در این راه قدم گذاشته اند و همه آمده اند تا با عرض ارادت به پیشگاه سالار شهیدان اربعین حسینی را گرامی بدارند.

پیاده‌روی اربعین « دلدادگان حسینی» در تهران برگزار شد

۱۳۰ هیأت و موکب در جنوب تهران به دلدادگان حسینی ارائه خدمت می‌کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ری که در جمع شرکت کنندگان در مراسم حاضر بود، نیز با بیان اینکه تشکل ستاد مردمی اربعین با همکاری هیأت‌های مذهبی، مساجد، کانون‌های فرهنگی و حسینیه‌ها تلاش‌های زیادی در جهت هماهنگی این مراسم کشیدند، به خبرنگار مهر گفت: پذیرایی از «دلدادگان حسینی» توسط ۱۳۰ هیئت مذهبی و تشکل مردمی ری انجام می‌شود.

حجت الاسلام علی کنگرلو افزود: تعداد موکب ها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و اقشار مختلف مردم ری با استفاده از کمک‌های خیرین با ایجاد موکب از جمعیت میلیونی که از شهر تهران و شهرهای اطراف به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می آیند پذیرایی می‌کنند و علاوه بر آن غرفه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در مسیرهای مراسم برپا شده است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین ری گفت: برپایی نماز جماعت در طول مسیر و مساجد و بقاع متبرکه، حضور روحانیون و طلاب در کنار مواکب، غرفه‌های مختلف ویژه کودکان، حسینیه کودک، غرفه‌های پرسش و پاسخ و مشاوره، خاطره نویسی، مسابقات عکاسی، دل نوشته‌ها، تعزیه، پخش بروشورها، حضور مداحان و قرائت زیارت اربعین از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط فعالان فرهنگی و مردمی در روز اربعین خواهد بود.

دلدادگان حسینی امروز نیز مانند هر سال در روز اربعین سالار شهیدان با دل‌هایی بی قرار قدم در وادی عشق گذاشتند و هم نوا با زائران حسینی در کربلا شعار «لبیک یا حسین» سر دادند و به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گام برداشتند.

یکی از حاضران در مراسم دلدادگان حسینی که از «حسن آباد» فشافویه به این مراسم آمده بود، به خبرنگار مهر گفت: امروز بغضم هنگام راهپیمایی ترکید، چراکه دوست داشتم، امروز کیلومترها آن طرف تر مقابل گنبد طلایی امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) بودم و کربلایی می‌شدم.

وی گفت: مراسم دلدادگان حسینی حرکت خودجوش مردمی است و همه آمدیم، تا بگوییم عاشق فرزندان فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) هستیم و آمده ایم، تا با لبیک «یاحسین» حرکت کنیم، تا این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

کد خبر 5591360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha