۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

احتمال وقوع حریق در جنگل ها/ نیروهای منابع طبیعی آماده باش هستند

احتمال وقوع حریق در جنگل ها/ نیروهای منابع طبیعی آماده باش هستند

گرگان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع طی روزهای آتی در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی گلبینی بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد طی روزهای آتی، توصیه ما به شهروندان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم را در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی رعایت و از روشن کردن و رها کردن آتش و همچنین استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگر در جنگل‌ها خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان افزود: تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و مردم استان هم می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق سامانه تلفنی گویای امداد جنگل و مرتع نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع اقدام کنند.

وی با تأکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، افزود: رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی بیش از پیش، مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنند.

گلبینی تاکید کرد: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به‌عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است.

کد خبر 5595563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha