۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴

دیدار مسئولان البرز با خانواده شهید قورت‌بیگلو؛

خون شهید قورت‌بیگلو پایمال نشود/ قاتلان باید تقاص پس دهند

خون شهید قورت‌بیگلو پایمال نشود/ قاتلان باید تقاص پس دهند

کرج- خانواده شهید قورت‌بیگلو در دیدار مسئولان استان البرز با خانواده شهید قورت‌بیگلو خواستند تا نگذارند خون فرزندشان پایمال شود و عاملین این جنایت تقاص کار خود را بپردازند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، استاندار، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان و فرمانده انتظامی البرز بعد از ظهر چهارشنبه با خانواده شهید علی اصغر قورت بی گلو، بسیجی فعال کرجی که توسط اغتشاشگران به شهادت رسید، دیدار کردند.

فهم درست از مسائل و تشخیص به‌موقع از ویژگی‌های بارز جوانان دوره انقلاب است

آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در منزل خانواده شهید مدافع امنیت علی‌اصغر قورت بی گلو، با خانواده این شهید بسیجی که در جریان اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در این دیدار ضمن عرض تبریک به مناسبت شهادت و عرض تسلیت به جهت فقدان این شهید مدافع امنیت کرجی، بابیان اینکه شهادت این شهید نوجوان برای خانواده شما ذخر و شرف است و برای نظام اسلامی کرامت است و نعمت، اظهار داشت: شهادت این شهدای بزرگوار باعث پایداری و استحکام پایه‌های انقلاب و اسلام می‌شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه ویژگی نوجوانان و جوانان بسیجی و نیروهایی شبیه آقا علی‌اصغر قورت بی گلو که در دوران‌هایی همچون دفاع مقدس و بقیه صحنه‌های انقلاب نیز فعال بودند تشخیص به‌موقع و خوب عمل کردن است، گفت: از ویژگی‌های بارز جوانان حاضر درصحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب فهم درست از مسائل و تشخیص به‌موقع آن است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حضور فعال این شهید بسیجی در عرصه آسیب‌های اجتماعی و کمک‌های مؤمنانه و مواسات و همدلی، گفت: این شهید را به‌واسطه خدماتی که داشته شناسایی و به شهادت رساندند و گلی را از این باغ، گلچین کردند.

وی در خاتمه با اشاره به این بیان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که می‌فرماید: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شوند»، گفت: دشمنان خیال می‌کنند که اگر آسیبی به ما بزنند، مردم ما عقب‌نشینی می‌کنند و انسجام و وحدت داخلی و کشور به هم می‌خورد و با شهید کردن نیروهای ما خللی در اراده‌ها و انگیزه‌های مردم ایجاد می‌شود درصورتی‌که غافل از آنکه با این اقدامات مردم ما قوی‌تر می‌شوند و اتحاد و انسجام بیشتری پیدا می‌کنند.

روحیه شهادت‌طلبی نیروهای انتظامی برای ایجاد آرامش مثال‌زدنی است

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در این دیدار اظهار کرد: نیروهای وظیفه شناس و جان بر کف فراجا در این ایام خواب و آرامش را بر خود حرام کرده‌اند تا نظم و امنیت در جامعه برقرار شود.

وی ادامه داد: شهید قورت بی گلو برای دفاع از نظم و امنیت مردم، جان خود را فدا کرد و به درجه رفیع شهادت رسید.

عبداللهی گفت: در دیدار با خانواده محترم این شهید بزرگوار، مراتب قدردانی خود را از صبر و ایثار در این مسیر خطیر، اعلام کردیم.

استاندار البرز گفت: روحیه خوب و شهادت طلبی نیروهای انتظامی برای ایجاد آرامش در جامعه، مثال زدنی است و اراده‌ای مضاعف به مدیران و مسئولان برای خدمت به مردم می‌دهد.

وی افزود: همه ما از علاقه و ارادت مأموران انتظامی در راه عشق به مقام معظم رهبری، نظام، انقلاب و مردم، درس می‌گیریم.

عبداللهی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ جان، ناموس و کیان مملکت همچنان بی وقفه ادامه دارد.

امنیت مردم، خط قرمز ما است

سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این دیدار با اشاره به مسئولیت پذیری و ازخودگذشتگی نیروهای پلیس و بسیجیان گفت: در بازدید از گردان‌ها، یک برادر بسیجی را دیدم که شب قبل از بازدید، با آجر ضربه‌ای به سر او وارد کرده بودند که ۳۶ بخیه خورده بود و با قمه نیز به دستش آسیب زده بودند که تاندون آن پاره شده بود.

وی افزود: اما با وجود این شرایط جسمانی، شب بعد از حادثه در گردان حضور یافت و زمانی که از او پرسیدم که برای چه با این شرایط آمده است، پاسخ داد که زمان مأموریت است و نمی‌توانستم بخاطر چند بخیه، عقب بایستم و در این مأموریت شرکت نکنم. او و سایر نیروهایی که آسیب دیده بودند، با وجود مشکلاتی که داشتند اما باز هم پای این نظام و انقلاب ایستادند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اذعان کرد: ما به داشتن چنین بسیجیان و جوانانی افتخار می‌کنیم که شهید علی اصغر قورت بی گلو نیز یکی از آنها است. طی روزهایی که عده‌ای اراذل اوباش شهر را به آشوب کشیده بودند، همین جوانان و بسیجیان در کنار نیروی انتظامی با دلاورمردی و رشادت، برای حفظ امنیت مردم که خط قرمز ماست، جان خود را کف دست گرفتند و وارد میدان شدند.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه البرز با وفاق و همدلی موجود میان تمامی مسئولین و مجموعه‌ها، در خاموش کردن فتنه و آشوب خوب عمل کرد، اظهار کرد: درست است که در این راه شهید دادیم اما این شهید، برگ زرینی در دفتر افتخارات ما است.

وی متذکر شد: تا زمانی که این نظام و انقلاب چنین فرزندانی دارد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و آرزوی دستیابی به اهداف شوم خود را به گور خواهد برد.

نگذارید خون پسرم پایمال شود

مادر شهید قورت‌بیگلو نیز در این دیدار بیان کرد: من علی‌اصغرم را به علی‌اصغر حسین علیه‌السلام هدیه دادم و امیدوارم که امام حسین علیه‌السلام من و خانواده‌ام را در این راه مدد کند.

وی بیان کرد: پیش از شهادت پسرم، در جریان اغتشاشات، به او گفتم: «علی اصغر تو این شلوغی‌ها آدم وحشت میکنه بره بیرون، می‌ترسم چادرمو از سرم بکشن.» پسرم پاسخ داد: «مامان جان نگران نباش، تا من هستم نمیذارم چادر از سرت بکشن.»

مادر شهید قورت بی گلو با اشاره به اینکه من و پسرم رابطه بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم، افزود: علی اصغر بسیار شیرین و صبور بود، از شهادتش ناراحت نیستم و به او افتخار می‌کنم؛ حتی اگر ۱۰ پسر نیز داشتم، از شهادت آنها غمگین نمی‌شدم. خیلی دوست داشتم پیش از رفتن، پسرم را در آغوش بگیرم و ببوسم اما این آرزو هرگز برآورده نشد.

این مادر شهید با بیان اینکه علی اصغر راهش را خودش انتخاب کرده بود، خاطرنشان کرد: پس از شهادت او، شیوه زندگی و تصمیمات ما هیچ تغییری نکرده است و هنوز هم پیرو مقام معظم رهبری هستیم و تا آخرین لحظه یعنی ظهور امام زمان (ع) با صلابت ایستادگی کرده و خواهیم جنگید.

وی مطرح کرد: اکنون هیچ خواسته‌ای از هیچ مسئولی ندارم زیرا خود را بدهکار این ملت نجیب و شریف می‌دانم؛ ملتی که در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) فرزندانشان را به میدان نبرد فرستادند تا ایران بماند، امروز آسایش داشته باشیم و محتاج دشمن نباشیم.

مادر شهید قورت بی گلو بیان کرد: آبرویی که امروز داریم و چادری که بر سر دختران و زنان این مرز و بوم است، به برکت فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهداست. ما جوان داده‌ایم، شهید داده‌ایم. همه باید قدردان خود شهدا باشیم؛ شهدایی که آنها هم مانند پسر من برای خانواده‌هایشان عزیز بودند.

وی اظهار کرد: مگر از جان گذشتن آسان است؟ همه جان خود را دوست دارند اما شهدا آن را فدا کردند. هدف آنها امنیت و آرامش مردم این مرز و بوم بود بنابراین باید به گونه‌ای زندگی کنیم که راه شهدا را ادامه دهیم که آنها هم در آن دنیا راحت باشند. امیدوارم ادامه راه شهدا و علی اصغرم به ظهور امام زمان (عج) منتهی شود.

مادر شهید قورت بی گلو در خاتمه گفت: از مسئولان تقاضا دارم تا نگذارند خون فرزندم پایمال شود و حتماً باید عاملین این جنایت تقاص کار خود را پس دهند.

کد خبر 5598885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha