«محمد شیاع السودانی» مأمور تشکیل کابینه جدید عراق کیست؟

«محمد شیاع السودانی» مأمور تشکیل کابینه جدید عراق کیست؟

«محمد شیاع السودانی» که به تازگی توسط رئیس جمهور عراق به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید انتخاب شده، سوابق مختلفی را در سطوح مختلف مدیریت در عراق داشته است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: «محمد شیاع السودانی» که به تازگی توسط رئیس جمهور عراق به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید انتخاب شده، سوابق مختلفی را در سطوح مختلف مدیریت در عراق داشته است.

السودانی سابقه استانداری استان میسان را در پرونده دارد. او در حد فاصل میان سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ این پست را برعهده داشته است. وی در دولت حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق، در حد فاصل مینا سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وزیر کار و امور اجتماعی بود. وی همچنین وزیر امور صنفی در عراق نیز بوده است. 

البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که السودانی در جریان مبارزات علیه رژیم صدام معدوم نیز مشارکت داشته است. ازجمله نقش آفرینی وی در مبارزه با رژیم صدام می توان به حضورش در انتفاضه شعبانیه اشاره کرد.

او در سال ۲۰۰۳ به عنوان هماهنگ کننده بین هیئت نظارت بر اداره استان میسان فعالیت کرد. پس از آن در سال ۲۰۰۴ به عنوان فرماندار شهر العماره انتخاب شد. در سال ۲۰۰۵ نیز السودانی به عضویت در شورای استانی میسان درآمد و تا سال ۲۰۰۹ در این شورا باقی ماند. 

در سال ۲۰۰۹ بود که السودانی به عنوان استاندار استان میسان انتخاب شد. در سال ۲۰۱۰ نیز به عنوان وزیر حقوق بشر برگزیده شد. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان سرپرست وزارت کشاورزی انتخاب شد. 

در سال ۲۰۱۴ نیز مدیریت یک وزارتخانه دیگر به السودانی سپرده شد. او در این سال به عنوان سرپرست وزارت مهاجرت و آوارگان در سال ۲۰۱۴ انتخاب گردید. او پس از آن، به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۸ در این پست باقی ماند.

کد خبر 5608486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha