مخالفان مصری تاریخ تظاهرات سراسری خود را مشخص کردند

مخالفان مصری تاریخ تظاهرات سراسری خود را مشخص کردند

مخالفان مصری تصمیم گرفتند که روز تظاهرات سراسری در مصر با نشست جهانی آب و هوا در این کشور همزمان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، مخالفان مصری زمان دقیق تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور را مشخص کردند.

مخالفان مصری در توئیتر ضمن پافشاری بر برگزاری این راهپیمایی، روز یازدهم نوامبر (۲۰ آبان) سال میلادی جاری را به عنوان روز تظاهرات سراسری علیه السیسی انتخاب کردند؛ یکی از دلایل انتخاب این تاریخ ۱۱/‏۱۱/‏۲۰۲۲‬ به گذشت ۱۱ سال از انقلاب مصر اشاره دارد که در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

مخالفان مصری به رهبری «محمد علی»، روزنامه نگار مخالف مقیم اسپانیا تصمیم گرفته‌اند تا تظاهرات سراسری خود را همزمان با نشست آب و هوا موسوم به «Cop ۲۷» که قرار است در شرم الشیخ مصر برگزار شود، قرار دهند.

مخالفان مصری می‌خواهند واقعیت سخت زندگی خود را به سران حدود ۹۵ کشور که قرار است در نشست شرم الشیخ حضور یابند، نشان دهند. مصر در ماه نوامبر آینده میزبان کنفرانس آب و هوایی Cop۲۷ در شرم الشیخ خواهد بود.

با این حال، انتظارات برای موفقیت این نشست کمرنگ شده، زیرا جنگ اوکراین، کشورها را به اختلاف انداخته است. همچنین افزایش قیمت انرژی و قیمت مواد غذایی که در نتیجه جنگ اوکراین ایجاد شده، آسیب‌های اقتصادی و سیاسی را در سراسر جهان تشدید کرده است.

کد خبر 5610652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha