آمریکا: با ریاض درباره بازداشت تبعه آمریکایی در عربستان در تماسیم

آمریکا: با ریاض درباره بازداشت تبعه آمریکایی در عربستان در تماسیم

آمریکا اعلام کرد که با ریاض درباره بازداشت تبعه آمریکایی سعودی الاصل در عربستان در تماس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با عربستان درباره بازداشت یک تبعه آمریکایی سعودی الاصل که موضوع تنش زای جدید بین دو متحد قدیمی بشمار می‌رود، در ارتباط است.

بر اساس این گزارش، «سعد ابراهیم الماضی» به دلیل انتشار پیام‌های توئیتری که در آن از عربستان انتقاده کرده بود در بازداشت به سر می‌برد.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این تبعه آمریکایی سعودی الاصل که مقیم فلوریدا است ماه نوامبر گذشته به همراه خانواده به عربستان سفر کرده بود که به دلیل انتشار ۱۴ توئیت طی ۷ سال گذشته در فرودگاه بازداشت شد.

واشنگتن پست همچنین به نقل از پسر الماضی ۷۲ ساله اعلام کرد که وی در ۳ اکتبر به ۱۶ سال زندان و ممنوعیت سفر به مدت ۱۶ سال پس از پایان دوره حبس محکوم شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از دسامبر گذشته با ریاض در این خصوص در تماس است و این موضوع مجدداً از روز دوشنبه به جریان افتاده است.

«ویدانت باتیل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از طریق کانال‌های ارتباطی در ریاض و واشنگتن به صورت مداوم نگرانی خود را در این خصوص به عالی‌ترین سطوح دولت عربستان منعکس کردیم.

وی در عین حال افزود: آزادی بیان نباید به هیچ وجه جرم انگاری شود.

لازم به ذکر است که روابط ریاض و واشنگتن در پایین‌ترین سطح خود بوده و در پی حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، بهای انرژی سیر صعودی به خود گرفته است؛ روندی که با تصمیم اخیر اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش دو میلیون بشکه‌ای نفت، تشدید شده و کاخ سفید را بر آن داشته تا برای افزایش تولیدات نفت، با اعضای اوپک‌پلاس به ویژه عربستان وارد مذاکره شود.

کد خبر 5612137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha