بیانیه هشدارآمیز کره شمالی:

ارتش کره جنوبی فوراً اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

ارتش کره جنوبی فوراً اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

ارتش کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای به کره جنوبی هشدار داد که هر چه سریعتر اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در شبه‌جزیره کره را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش کره شمالی روز چهارشنبه پس از شلیک ۲۵۰ گلوله توپ به منطقه حائل نزدیک به مناطق مرزی بین دو کره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام «هشدار جدی» بود به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی که در حال برگزاری است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه ارتش این کشور افزود ارتش کره شمالی به مناطق مرزی گلوله‌های «هشدار و تهدید» شلیک کرد تا به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی «اقدامات نظامی قوی» نشان دهد.

ارتش کره شمالی همچنین از همسایه جنوبی خواسته هر چه زودتر اقدامات «تحریک‌آمیز، آتش‌افروزانه و بی‌ملاحظه» را متوقف کند که موجب افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده‌اند.

این بیانیه سخنگوی ارتش کره شمالی ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که ارتش این کشور ۲۵۰ گلوله توپ به آب‌های ساحلی در شرق و غرب در مناطق مرزی بین دو کره شلیک کرد.

در بیانیه ارتش کره شمالی آمده که این اقدام در پاسخ به مجموعه «اقدامات نظامی تحریک‌آمیزِ دشمن» انجام شده» است. کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش‌های سالانه خود را برای «مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی» و آزمایش توانمندی‌های دفاعی خود آغاز کرده است. این رزمایش‌ها تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهند داشت.

کد خبر 5612201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha