۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ارزآوری کشاورزی در مازندران پایین است

ارزآوری کشاورزی در مازندران پایین است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران این استان را قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: ثروت آفرینی و ارزی کشاورزی در استان پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر پنجشنبه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از دولت در زمینه خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت آن اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری نیز این نرخ افزایش داشته باشد.

وی در دستور قراردادن الگوی کشت را از جمله نیازها برشمرد و گفت: این طرح مصوب سال ۱۳۵۰ بوده و تاکنون اجرا نشده است و برای اولین بار دولت سیزدهم این برنامه را در دستور کار قرار داده است.

وی سنددارشدن اراضی کشاورزی را جهش بزرگ دانست و گفت: طی سال جاری میزان سنددارشدن به حدود ۹ درصد رسید و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

آیت الله محمدی لائینی دانش بنیان شدن کشاورزی را از جمله مطالبات ذکر کرد و گفت: مازندران قطب کشاورزی محسوب می‌شود و این ظرفیت در کشور بی نظیر است اما تولید ثروت و ارزی آن پایین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تولید ۲.۵ میلیون تن مرکبات را از جمله ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: نارنگی روی دست باغداران مانده است و ظرفیت صادراتی این محصولات پایین است.

وی از بلاتکلیفی کشاورزی در زمینه برنج پرمحصول و قیمت آن انتقاد کرد و گفت: مطالبات کشاورزان در زمینه تنظیم بازار نیز باید پرداخت شود علاوه براین در صنایع تبدیلی، سوخت کشاورزی، نهاده‌های دامی ضعیف هستیم.

آیت الله لائینی الگوی کشاورزی و کشت را جمله نیازها برشمرد و گفت: امیدواریم برای صادرات محصول کشاورزی در استان گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 5613434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha