دعوتنامه السیسی برای همتای عراقی به منظور شرکت در نشست شرم الشیخ

دعوتنامه السیسی برای همتای عراقی به منظور شرکت در نشست شرم الشیخ

رئیس جمهور عراق نامه السیسی مبنی بر دعوت رسمی برای مشارکت در نشست سران کشورها در زمینه تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهوری عراق دعوتنامه ای از عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود برای حضور در نشست آب و هوایی شرم الشیخ دریافت کرد.

رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در کاخ السلام بغداد از ولید محمد اسماعیل، سفیر مصر در بغداد استقبال کرده و نامه السیسی مبنی بر دعوت رسمی برای مشارکت در نشست سران کشورها در زمینه تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ را دریافت کرد.

رئیس جمهوری مصر در این نامه بر اهمیت اجرای تعهدات و اهداف توافق پاریس تاکید کرد و افزود: تغییرات آب و هوایی یکی از دشوارترین چالش‌های پیش روی جهان به شمار می‌رود و مستلزم هم‌افزایی همه کشورها برای توانمندسازی کشورهای در حال رشد به منظور نقش‌آفرینی در این زمینه است.

السیسی همچنین ضمن تمجید از تلاش‌های عراق در پرونده تغییرات آب و هوایی، خواستار هماهنگی و همکاری مشترک دو کشور و حمایت از تلاش‌های مصر برای دستیابی به نتایج جامع و مورد نظر در مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری عراق ضمن تشکر بابت این دعوت، به عمق مناسبات تاریخی با مصر و اهمیت توسعه چشم‌اندازهای همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف در راستای پیشرفت و رفاه مردم دو کشور اشاره کرد.

کد خبر 5616036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha