۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰

کرملین: دلیلی برای خوش بینی به دولت «ریشی سوناک» وجود ندارد

کرملین: دلیلی برای خوش بینی به دولت «ریشی سوناک» وجود ندارد

کاخ کرملین به تعیین رسمی «ریشی سوناک» به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ کرملین روسیه به انتخاب رسمی «ریشی سوناک» به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش «دیمتری پسکوف» در واکنش به تعیین رسمی ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس توسط پادشاه این کشور گفت: دلیلی برای خوش بینی به ایجاد تحول مثبت توسط دولت انگلیس به نخست وزیری ریشی سوناک وجود ندارد. در حال حاضر هیچ پیش شرط، دلیل یا امیدی برای ایجاد تحولات مثبت در آینده قابل پیش بینی روابط دو کشور مشاهده نمی‌کنیم.

پسکوف در عین حال گفت: روسیه برای بحث در مورد دشوارترین موضوعات بر روی میز مذاکره آماده خواهد بود و از آن استقبال می‌کند، البته به شرطی که به ضرر منافع ملی ما نباشد.

پادشاه جدید انگلیس پس از دریافت استعفای رسمی لیز تراس، به طور رسمی ریشی سوناک را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی و وی را به تشکیل کابینه دعوت کرد.

سخنگوی کرملین در ادامه با اشاره به تحولات اوکراین افزود: مسکو مخالفتی با مشارکت آمریکا و پاپ واتیکان در مذاکرات با اوکراین ندارد ولی کی یف در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

پسکوف تأکید کرد: واکنش واشنگتن به اطلاعات روسیه درباره احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف قابل قبول نیست.

وزارت خارجه روسیه نیز در موضعی مشابه اعلام کرد: ناتوانی واشنگتن برای مداخله در خصوص مخالفت قاطع کی یف با مذاکره باعث تعجب است.

کد خبر 5616911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha