سفیر عربستان در بغداد در ضیافت رئیس جمهور عراق در کاخ صلح

سفیر عربستان در بغداد در ضیافت رئیس جمهور عراق در کاخ صلح

منابع عراقی از دیداری که سفیر سعودی در بغداد این بار با رئیس جمهور عراق داشته است، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان در عراق با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید بر عمق روابط برادرانه تاریخی بین عراق و عربستان و اهمیت تداوم همکاری مثبت و تقویت آن در سطوح مختلف در راستای خدمات به آرمان های دو ملت برادر تاکید کرد.

سفیر عربستان در عراق در این دیدار که در کاخ السلام بغداد برگزار شد، تصدی منصب ریاست جمهوری توسط رشید را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت در راستای خدمت به تحکیم روابط بین دو کشور کرد.

الشمری روز گذشته نیز با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه و تقویت آن رایزنی کرده بود.

این در حالی است که عراق در طول سال‌های بعد از ۲۰۰۳ میلادی به بعد قربانی هزاران عملیات تروریست‌های سعودی شد که با ورود به عراق دست به کشتار مردم این کشور زدند.

این روند با ظهور گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی شدت گرفت و برخی کارشناسان امنیتی عراق گفتند که دست کم ۱۵ هزار تروریست سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و ۵ هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند.

به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست‌ها را اعزام و یا دست کم چشم خود را به روی گسیل شدن آنها به عراق بست. سعودی‌ها تاکنون از خانواده‌های قربانیان عراقی حملات تروریست‌های اتباع این کشور عذرخواهی نکرده و هیچگونه غرامتی نیز نپرداخته‌اند.

کد خبر 5620492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      وقتی این کشورها به راحتی به اروپا غرب و صهیونیست برای امنیت کشور خود اعتماد و کمک نظامی دریافت کرده و اجازه مستقر کردن پایگاه نظامی در کشورخود وارد می کنند البته که از ملت این کشورها سو استفاده جهت ساختن تروریست داعش تکفیری اجاره ای بهره برداری و پرورش بر علیه دیگر کشورها سایر کشورها داده می شود