۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

دکه نشریات؛

از رکوردهای صدتایی تا تلاش برای یادگیری پرواز در شماره جدید «قلک»

از رکوردهای صدتایی تا تلاش برای یادگیری پرواز در شماره جدید «قلک»

صدمین شماره ماهنامه «قلک» با عنوان کلی «از رکوردهای صدتایی تا تلاش برای یادگرفتن پرواز» منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدمین شماره ماهنامه «قلک» با عنوان «از رکوردهای صدتایی تا تلاش برای یادگرفتن پرواز» برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر شد. این شماره با مدیرمسئولی بهنام تقی پور و سردبیری معصومه یزدانی همراه با داستان، شعر و بازی‌های آموزشی و سرگرم کننده منتشر شده است.

این مجله این ماه، شماره جدید خود را در هفتمین سال انتشار و فعالیت خود منتشر کرده و اولین نشریه‌ای است که توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی و اقتصاددانان کودک فعالیت می‌کنند.

در این شماره می‌خوانیم:

داستان «ماهی کوچک شیشه‌ای» از سری داستان‌هایی که به موضوع تفاوت‌های فردی و پذیرش آنها می‌پردازد، نوشته الهه ایرانفرد با تصویرگری آناهیتا لیمویی در این شماره سری به دنیای زیرآب زده است. بچه‌ها در پایان این داستان به این سوال پاسخ می‌دهند که «آیا تا به حال احساس کرده‌اید کسی شما را نمی‌بیند؟ بعدش چکار کرده‌اید؟». به این ترتیب بچه‌ها همراه با یک ماهی کوچک بیرنگ در دریا، یاد می‌گیرند چطور می‌توان متفاوت ولی تأثیرگذار و مهم بود.

شعر «هرچی بالاتر بهتر» سروده مصطفی رحماندوست با تصویرگری سمیه محمدی به مناسبت صدمین شماره قلک نیز از دیگر مطالب این شماره است.

داستان «به من هم پرواز یاد بده» نوشته معصومه یزدانی و تصویرگری ویدا کریمی، به موضوع یادگیری و تلاش برای موفق شدن می‌پردازد. این داستان جوجه‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد پرواز یاد بگیرد و تا زمان رسیدن هدفش که پرواز کردن در آسمان است، خسته نمی‌شود و از پای نمی‌نشیند.

در این شماره و در بخش اخبار قِل‌قُلّکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اتفاقات جالب در سراسر دنیا مطلع می‌شویم. خبرهایی درباره پیدا شدن یک لاک‌پشت غول‌پیکر بعد از ۱۰۰ سال، شغل جالب و پردرآمد «حشره فروشی»، پیدا شدن ماده رشد و از بین رفتن موها و مهمترین اتفاق این روزهای دنیای کودکان یعنی ۱۰۰ تایی شدن مجله قلک را با زبانی طنز و کودکانه باهم می‌خوانیم.

در بازی «هرچی بالاتر بهتر» که توسط فرید صالحی طراحی شده و فاطمه زمانه‌رو آن را تصویرگری کرده است، بچه‌ها همراه با مسافر کوچولوی قلکی به یک سفر می‌روند و در جریان بازی یاد می‌گیرند چگونه از طبیعت مراقبت کنند و به آن آسیب نزنند.

در این شماره به مناسبت صدسالگی قلک، جویا میرزاده سری زده است به رکوردهای ۱۰۰ تایی بامزه در دنیا. از ترکاندن ۱۰۰ بادکنک با پا در کمتر از ۲۵ ثانیه تا بلندترین زنجیره آدمک‌های کاغذی و کاشت تعداد زیادی درخت توسط یک گروه صد نفره و….

شعر «فصل پاییز» سروده زهرا موسوی با تصویرگری سحر کریمیان، داستان «آشتی کلوچه‌ای» نوشته مریم شجاعی‌پور با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، داستان «سنگ‌های مهربانی» ترجمه معصومه نفیسی و داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی با تصویرگری میثم موسوی از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم.

شماره آبان نشریه «قلک» در ۳۲ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5621116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha