۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷

ماریا زاخارووا:

اوکراین و حامیانش تمایلی به مذاکره ندارند و اهدافشان مخرب است

اوکراین و حامیانش تمایلی به مذاکره ندارند و اهدافشان مخرب است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مقامات کی یف توسط متحدان غربی خود از مذاکره با روسیه منع شده اند، گفت که کی یف و حامیانش خواهان مذاکره نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کی یف و حامیان آن خواهان مذاکره نیستند و هدف آنها مخرب است.

«ماریا زاخارووا» امروز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک درباره احتمال آغاز مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین گفت: واشنگتن به طور خاص فاقد تمایل و تلاش برای ترغیب رژیم کی یف به انجام هر کار سازنده‌ای بوده و هدف آنها ویرانگر است.

او در ادامه با اشاره به تسلط غرب بر مقامات اوکراین به ویژه رئیس جمهور این کشور افزود که کی یف از مذاکره منع شده است.

پس از آنکه رسانه‌های غربی گزارش دادند که کیف به سمت گفت‌وگو با مسکو سوق داده می‌شود، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه شرایط جدید کشورش را برای آغاز گفتگو با روسیه اعلام کرد که این شروط عبارتند از: احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل متحد، جبران خسارات ناشی از جنگ، مجازات تمام جنایتکاران جنگی و ضمانت دادن به اینکه اتفاقی که افتاده دیگر تکرار نخواهد شد.

این در حالی است که «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیراً اعلام کرد که روسیه هیچ پیش شرطی برای آغاز مذاکرات با اوکراین ندارد و کی یف فقط باید تمایل خود را برای انجام گفتگو نشان دهد.

کد خبر 5628380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha