۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷

ینس استولتنبرگ:

ناتو به دنبال برقراری آتش بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه نیست

ناتو به دنبال برقراری آتش بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه نیست

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سخنانی اعلام کرد: ناتو به دنبال برقراری آتش بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: ائتلاف (ناتو) به دنبال برقراری آتش بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه نیست.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص گفت: اگر اوکراین با خواسته‌ های روسیه همراهی کند و این واقعیت را بپذیرد که مسکو به سرزمین‌ هایی حمله کرده است، خطر حملات مداوم وجود دارد… این یک فاجعه برای اوکراین و همچنین خطری برای همه ما خواهد بود.

«ینس استولتنبرگ» در این خصوص اضافه کرد: پذیرش شرایط روسیه به معنای ارسال سیگنالی است که گویا استفاده از زور منجر به دستیابی به اهداف سیاسی می‌ شود و برای شما شرایط کنترل بر مناطق کشور های دیگر را فراهم می‌ کند.

وی پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: تهدید روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته ای جدی است. خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای در اوکراین زیاد نیست، اما ائتلاف آن را بسیار جدی می گیرد زیرا این احتمال بسیار زیاد خواهد بود. مسکو باید درک کند که جنگ هسته ای هیچ برنده‌ ای ندارد. پوتین این جنگ را آغاز کرد، این انتخاب او بود، اگر بخواهد می‌ تواند فردا به آن پایان دهد!

در همین ارتباط، آندره کلین سفیر روسیه در انگلیس اخیراً در سخنانی بر پایبندی مسکو به عدم بکارگیری سلاح هسته ای تاکید کرد.

این در حالی است که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می گوید که با توجه به تنش‌ های موجود، آمریکا باید تمام تسلیحات هسته‌ای که در خارج از این کشور مستقر کرده را به قلمرو خود برگرداند.

آنتونوف گفت: در شرایط پرتنش فعلی و افزایش مخاطرات، کشورهای هسته‌ای مسئولیتی ویژه برای جلوگیری از تشدید تنش دارند. علاوه بر این، یک بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم که تمام سلاح‌های هسته‌ای که در خارج از این کشور مستقر کرده را به خاک خود باز گردانده، زیرساخت‌های برون‌مرزی برای ذخیره و نگهداری آنها را از بین برده و رزماش شبیه‌سازی استفاده از این تسلیحات با دخالت نیروهای کشورهای غیرهسته‌ای که به عنوان بخشی از «رزمایش‌های مشترک هسته‌ای» ناتو انجام می‌شود را کنار بگذارد؛ رزمایش‌هایی که خلاف اصول اولیه معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است.

اظهارات آنتونوف پس از انتشار گزارش نشریه پولیتیکو درباره اینکه آمریکا برنامه‌های خود برای انبار کردن نسخه به‌روزرسانی‌شده بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ را تسریع کرده است، مطرح شد.

کد خبر 5627790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha