۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

حمله اوکراین با موشک های آمریکایی «هیمارس» به لوهانسک

حمله اوکراین با موشک های آمریکایی «هیمارس» به لوهانسک

نیروهای اوکراینی مناطقی در لوهانسک را با موشک های هیمارس ساخت آمریکا هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقامات جمهوری خلق لوهانسک از بمباران شهر «استاخانوف» توسط گروه‌های مسلح اوکراینی با استفاده از موشک‌های هیمارس HIMARS خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دفتر نمایندگی جمهوری خلق لوهانسک امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اوکراینی دو فروند موشک از سامانه آمریکایی «HIMARS» را به سمت شهر استاخانوف در لوهانسک شلیک کردند.

این حمله در حالی است که نیروهای اوکراینی به هدف قرار دادن محله‌های مسکونی و زیرساخت‌ها در مناطق و شهرهای دو جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک ادامه می‌دهند.

همچنین روز گذشته وزارت دفاع روسیه بیانیه‌ای درباره خنثی کردن حمله نیروهای اوکراینی به دو شهر در جمهوری خلق لوهانسک منتشر کرد. از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی نظامیان روس دیروز جمعه در ساحل غربی رودخانه «دنیپر» در استان خرسون مستقر شدند.

شایان ذکر است که همه پرسی الحاق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا برای تعیین سرنوشت خود از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شد و مردم این مناطق از الحاق به خاک روسیه شدیداً حمایت کردند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5630003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      آخه رای گیری روسیه در حین جنگ آیا با کدام منطق سازگار هست زلنسکی و پوتین هر دو احمق هستند
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      روسیه و مقامات آن مخصوصا پوتین باید تاوان سنگینی در این جنگ بپردازند تا هوس لشکرکشی از سرشان بیرون برود . آمریکا و اروپا هم بصورت قطره ای سلاح پیشرفته به اوکراین می‌دهند که هم یکباره روسیه شکست نخورد و بفکر بمب اتم نیفتد و هم جنگ را فرسایشی کنند .تا اقتصاد روسیه را به پوچ تبدیل کنند .