۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹

نماینده بجنورد در مجلس:

سازمان پنبه و دانه‌های روغنی باید احیا شود

سازمان پنبه و دانه‌های روغنی باید احیا شود

بجنورد- نماینده بجنورد در مجلس خواستار احیای سازمان پنبه و دانه‌های روغنی شد و گفت: شاهد افزایش ۳۵ درصدی کشت پنبه در خراسان شمالی بودیم اما به دلیل هزینه بالای برداشت، کشاورزان متضرر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی صبح شنبه در جلسه اصلاح الگوی کشت خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: الگوی کشت موضوع مهمی در حوزه زیر ساخت کشاورزی است که الگوی درست آن می‌تواند هم میزان بهره‌وری کشاورز و هم سود وی را تضمین کند.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت کود، بذر و الگوهای حمایتی نادرست دولت از کشاورزان، باعث آسیب و عدم کارایی محصول و عدم بهره‌وری کشاورز می‌شود.

وی افزود: کشت پنبه در استان میزان بهره‌وری بالایی دارد که متأسفانه هزینه بالای جمع‌آوری، عدم توانایی کشاورز و نوع رفتار حمایتی ناصحیح دولت از کشاورزان، برداشت این محصول را متوقف کرده است.

وحیدی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد پنبه در آذر امسال در استان جمع‌آوری نشده که یکی از دلایل هزینه بالای جمع‌آوری پنبه می‌باشد.

نماینده بجنورد در مجلس بیان داشت: امسال با افزایش ۳۵ درصدی کشت پنبه در استان رو به رو بودیم اما محصول جمع‌آوری نشده و کشاورزان متحمل ضرر شدند.

وی خواستار احیای سازمان پنبه و دانه‌های روغنی شد و گفت: دولت باید الگوهای حمایتی صحیح برای کشاورز تعیین کند تا کشاورز میزان درآمد و کشت خود را مقایسه کند و بداند چه محصولی را در چه زمانی کشت کند که بازدهی بهتری داشته باشد.

کد خبر 5640253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha