۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر با ساخت و سازهای مناسب

زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر با ساخت و سازهای مناسب

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: لایحه پاکت حجمی منجر به بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جریان یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه پاکت حجمی گفت: این لایحه با استناد به مصوبه شورای شهر تهران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این پاکت بر اساس تعداد طبقات و با لحاظ رعایت تراکم مجاز ساختمان در پهنه‌های مسکونی است و تعاریفی مانند توده گذاری، حیاط بیرونی، حیاط پشتی، خط آسمان خط ساختمان، ضریب اشغال و عقب نشینی در این لایحه تعیین و تکلیف شده است.

صارمی گفت: الزامات مد نظر این لایحه توجه به حقوق مجاورت و مشرفیت و مواردی که منجر به ارتقای سیما و زیبایی شهر تهران می‌شود است این لایحه زمینه خوبی را برای طراحی خلاقانه معماران ایجاد می‌کند و در بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.

در ادامه مهدی عباسی گفت: این موضوع از دوره‌های قبل وجود داشت اما قاعده نظام‌مندی نداشت و بصورت قطع شهرداری باید بعد از ۲ سال نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

در ادامه مهدی چمران گفت: خواهش من این است که اعلام شود تخطی از موارد مندرج در لایحه جرم است.

در ادامه این لایحه با ۱۷ رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

کد خبر 5641244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha