۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

تولید کم و مصرف بالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

تولید کم و مصرف بالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

قزوین_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اگر تولید کم شده و مصرف در جامعه افزایش پیدا کند اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم پیله فروش در آئین تقدیر از فعالان برتر در حوزه اشتغال و مسئولین صندوقهای قرض‌الحسنه اشتغالزایی استان قزوین که پیش از ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شما فعالین عرصه اشتغال کمک کنندگان اساسی مجموعه دولت برای سازندگی بدون منت، توقف و بدون دیده شدن هستید.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: آیه ۱۶ سوره اسرا جامعه‌ای را وصف می‌کند که با مشکلی مواجه شده و روبه هلاکت می‌رود که یکی از سنت‌های الهی نادیده گرفته شده است.

وی افزود: این آیه و آیه بعدی مطرفین را برادر مصرفین معرفی می‌کنند و آنان را از کفار تفکیک می‌کنند که ویژگی این افراد تکیه بر سبک زندگی نمایشی و نمایش تجملات زندگی و ثروت است که مطرفین فسق علنی می‌کنند و زمانی که این فرآیند در جامعه ترویج پیدا کند روابط اجتماعی جامعه بهم ریخته و جامعه هلاک می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در گذشته آداب ایرانی و اسلامی این بوده که مردم از نمایش تجملات در بیرون از منزل اجتناب می‌کردند تا مبادا اموال خود را به رخ کسی بکشند و دل کسی را برنجانند.

وی ادامه داد: زمانی که نمایش تجملات در اولویت قرار بگیرد تجمل سبب مصرف بالا و زمینه ساز فشار به خانواده می‌شود و در نهایت فساد اتفاق می‌افتد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه فساد، عموم گلایه‌ها به بخش‌های اداری و دستگاه‌ها است اما در واقع این شرایط طی فسق علنی مطرفین اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب بیش از ۱۰ سال است که به حوزه تولید تاکید دارند چرا که اگر تولید کم شده و مصرف در جامعه افزایش پیدا کند اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قاچاق کالا نیز هستیم که بخشی از این کالاها نیاز مردم و بخش دیگر کالاهای غیرضروری و تجملات است.

وی در پایان گفت: زمانی که فرد مصرف را بالا می‌برد و در تلاش است تا به هر طریقی مصرف را بالاببرد و ممکن است وارد لقمه حرام شود و شخصی که حرام می‌خورد حرف حق را متوجه نمی‌شود.

کد خبر 5642976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha