۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵

معاون راهبردی قوه قضائیه تشریح کرد؛

ماموریت قرارگاه پیگیری تدابیر و فرامین هشت‌گانه رهبری

ماموریت قرارگاه پیگیری تدابیر و فرامین هشت‌گانه رهبری

معاون راهبردی قوه قضائیه ماموریت‌های قرارگاه پیگیری تدابیر و فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صاحبکار خراسانی گفت: حضرت آقا فرمان هشت گانه‌ای را در تیر ماه سال جاری صادر کردند که بر همین اساس هر هفته جلسه‌ای تحت عنوان قرارگاه پیگیری تدابیر و فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری با حضور مسئولین عالی قضائی تشکیل می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: فلسفه وجودی قرارگاه این است که جلسات هر بار با مبنا قرار دادن یکی از دستورات حضرت آقا برپا شده تا مطالعه و بررسی‌های لازم صورت گیرد و تمام تلاشمان این است که برنامه‌ها را به نحوی تنظیم کنیم که انشالله بتوانیم به صورت حداکثری خواسته ایشان را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جلسات قرارگاه مطرح شده مربوط به پرونده‌هایی است که در افکار عمومی باز شده اما بسته نمی‌شود؛ به این ترتیب که مردم در جریان شروعی پر سرو صدا از یک پرونده قرار می‌گیرند اما انتهایش را نمی‌فهمند به چه نحوی است و این موضوع در احساس امنیت و عدالتی که باید از عملکرد قوه قضائیه در اذهان ملت شکل بگیرد مؤثر است.

صاحبکار در خصوص بیانات رهبری که فرموده‌اند: «اول جوری نباشد که سر زخم را باز کنید و بعد رها کنید. البته اولش یک سر و صدایی معمولاً می‌شود…» گفت: با عنایت به فرمایشات حضرت آقا ما باید یک پرونده را در بدو امر در دستگاه قضا جمع کنیم و بعد اطلاع‌رسانی انجام شود و مردم در جریان کار قرار بگیرند. نباید این‌طور باشد که پرونده ابتدا به ساکن در فضای رسانه مطرح شود. به همین منظور باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرونده را مشخص کرده و به صورت ویژه رصد کنیم.

وی در ادامه گفت: نکته قابل ذکر دیگر بحث استاندارد سازی در پرونده‌ها است که باید از همان بدو رسیدگی اتفاق بیافتد. به این منظور شورایی به نام «شورای قضات باتجربه» پیش‌بینی شده که اگر به عنوان نمونه پرونده‌ای سنگین به یک بازپرس با تجربه کاری ۴، ۵ ساله ارجاع شد قضات خبره کنار وی باشند و در صورت لزوم مشورت لازم را ارائه کنند.

کد خبر 5644542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha