۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۰

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

بیرجند-مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در چارچوب دور دوم سفرهای استانی دولت و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند با حضور رئیس جمهور، استاندار و چند تن از مسئولین خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد.

این پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو (۷۰۰ میلیارد تومان) به به داری رسیده و تأمین کننده مالی آن بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو است. استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیر زمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از اهداف افتتاح این پروژه است.

حسین امامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از مسائل مهم بحث مجتمع‌های آب روستایی است و تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم جشن آبرسانی به تمام روستاهای خراسان جنوبی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: برای مجتمع‌های روستایی اعتبارات خوبی داشته‌ایم.

امامی گفت: در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی و ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای مجتمع‌های آب روستایی خراسان جنوبی داریم.

یکی از مسائل مهم برای ما در شهرهای مرزی و همچنین قاین تأمین آب میان مدت است که برای این منظور مصوبه ماده ۲۳ را اخذ و ردیف اعتباری برای آن دریافت خواهیم کرد.

کد خبر 5655774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha