۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۲

حمایت رئیس جمهور مکزیک از رئیس جمهور برکنار شده پرو

حمایت رئیس جمهور مکزیک از رئیس جمهور برکنار شده پرو

رئیس جمهور مکزیک معتقد است که رئیس جمهور برکنار شده پرو، به صورت قانونی رئیس دولت لیما است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور مکزیک وضعیت اضطراری اعلام شده در کشور پرو را مورد انتقاد قرار داد.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک از اعلام وضعیت اضطراری در پرو برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیزدر این کشور که پس از برکناری «پدرو کاستیو» صورت گرفت، انتقاد کرد. رئیس جمهور مکزیک همچنین از سفیر ایالات متحده در لیما به دلیل دیدار با دولت جدید پرو به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهور مکزیک همچنین از همتای برکنار شده خود در پرو دفاع کرد و وی را رئیس جمهور قانونی این کشور دانست. وی در ادامه با اشاره به وضعیت ناآرامی ها در پرو تاکید کرد: نباید به زور متوسل شد، مردم نباید سرکوب شوند و آزادی باید در پرو تضمین شود.

پس از برکناری رئیس جمهور پدرو کاستیو در ۷ دسامبر، پرو درگیر اعتراضات گسترده‌ای شده است. تظاهرکنندگان که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، راه‌ها را مسدود کرده، فرودگاه‌ها را تصرف کرده و به ساختمان‌های نهادهای عمومی، نهادهای نظامی و انتظامی و دفاتر رسانه‌های گروهی یورش برده‌اند. این اعتراضات با آتش سوزی و حمله به مشاغل و تأسیسات تجاری همراه بوده است.

از زمان شروع اعتراضات پرو، حداقل هفت نفر کشته و بیش از ۱۱۰ افسر پلیس در درگیری با جمعیت معترضان زخمی شده اند. مقامات امنیتی پیشتر دربخش‌های آپوریماک، آرکیپا و ایکا وضعیت اضطراری اعلام کرده بودند، اما این وضعیت نیز تاکنون نتوانسته وضعیت را عادی کند.

کد خبر 5657134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha