۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۸

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

۶ هزار نفر از تحصیلکردگان شاهد و ایثارگر کردستان فاقد شغل هستند

۶ هزار نفر از تحصیلکردگان شاهد و ایثارگر کردستان فاقد شغل هستند

سنندج- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: اشتغال مهمترین دغدغه جامعه ایثارگران بوده و هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در استان بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهسواری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازنگری در برنامه هفتم توسعه در کردستان از یک ماه پیش آغاز شد و بازخورد اجرای برنامه ششم توسعه در پنج سال گذشته را بررسی کردیم.

وی افزود: بیش از هشت نشست تخصصی با تولیت شورای راهبردی بنیاد شهید برگزار شد در این خصوص خروجی برنامه هفتم برای جامعه ایثارگران مناسب و همراه با خبرهای خوبی خواهد بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اعلام کرد: پنج هزار و ۵۲۷ شهید، ۹ هزار و ۵۸۷ جانباز و ۸۳۵ آزاده جزو افتخارات مردم کردستان است.

شهسواری اذعان کرد: در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که ۲۵ درصد استخدامی‌های کشور متعلق به این افراد است اما متأسفانه طی ۱۳ ماه اخیر کارگروه فرزندان شهدا و ایثارگران در استان تشکیل نشده است.

وی افزود: هم اکنون ۶ هزار تحصیلکرده بیکار جزو خانواده ایثارگران در استان وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی در استان کردستان هیچ نیرویی جذب نکرده است.

شهسواری با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ صنعتی استان اظهار داشت: از دولت سیزدهم انتظار داریم که متناسب با جامعه ایثارگری از شایستگان این جامعه استفاده کند.

وی افزود: موضوع اشتغال در دست بنیاد نیست و تنها متولی طرح دغدغه‌های ایثارگران است.

کد خبر 5657166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha