۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

یک مقام مسئول در وزارت علوم:

اخلاق‌مداری از ارکان مهم هیأت‌های رسیدگی به تخلفات است

اخلاق‌مداری از ارکان مهم هیأت‌های رسیدگی به تخلفات است

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم گفت: استناد به قوانین و مستندات و اخلاق‌مداری از ارکان مهم هیأت‌های رسیدگی به تخلفات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم دکتر سید ابراهیم حسینی با حضور در دانشگاه ارومیه با رئیس و اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه و همچنین اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اساتید دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست‌ها ضمن ابراز خرسندی از وجود همدلی مابین دانشگاهیان و جبهه فرهنگی انقلاب در آذربایجان غربی، گفت: این همدلی و وحدت نقطه روشنی در اقدامات شاخص استان خواهد بود.

نماینده وزیر علوم در حوزه رسیدگی به تخلفات تصریح کرد: استناد به قوانین و مستندات و اخلاق‌مداری از ارکان مهم هیأت‌های رسیدگی به تخلفات است.

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم افزود: پیشگیری از تخلفات یکی از وظایف اصلی ما در در این هیأت‌ها است. باید با گفتگوهای منطقی، کرسی‌های آزاداندیشی، تبیین موفقیت‌ها و تشریح و آموزش قوانین از بروز اتفاقات در دانشگاه‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: رصد، نظارت و برخورد به صورت قانونی و اخلاقی در صدر فعالیت‌های ما قرار دارد.

حسینی با اشاره به جنگ جهانی چهارم و نیاز جدی به تبیین حوادث اخیر و روشنگری گفت: این جنگ، جنگ عقیدتی و دینی است. جنگ اسلام و کفر است. سلاح این جنگ هم رسانه‌ها هستند. انقلاب اسلامی نظام‌های استکباری دنیا را به چالش کشید و اکنون نقشه راه دشمن در جهت مبارزه با انقلاب اسلامی همین جنگ‌های ترکیبی و عقیدتی است و یکی از خطاب‌های اصلی این جنگ محیط‌های دانشگاهی و نخبگان هستند. به همین جهت وظیفه ما در راه مبارزه با دشمنان در دانشگاه‌ها دو چندان می‌شود.

مدیر کل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم در پایان گفت: در بررسی پرونده‌ها حفظ محرمانگی بسیار مهم است و نباید طوری رفتار شود که گمان بر این باشد که در تصمیم‌گیری‌ها تفکرات شخصی دخیل است.

در ابتدای این جلسه دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر و همچنین آماری از برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های تبیینی بیان کرد.

گفتنی است در ادامه دیگر اعضای هیأت‌های رسیدگی به تحلفات اداری و انتظامی اساتید دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز نقطه نظرات خود را در حوزه رسیدگی مطرح کردند.

کد خبر 5660589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha