هشدار چین درباره تعامل رسمی اتحادیه اروپا و جزیره تایوان

هشدار چین درباره تعامل رسمی اتحادیه اروپا و جزیره تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در خصوص تعامل رسمی بروکسل و جزیره تایوان به اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «مائو نینگ» (Mao Ning) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌ شنبه در واکنش به اقدام اخیر اتحادیه اروپا تصریح کرد که پکن با تعامل رسمی اتحادیه اروپا و تایوان مخالفت است و لذا بروکسل باید در این موضوع محتاطانه عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: فقط یک چین در جهان وجود دارد. تایوان هم بخشی جدایی‌ ناپذیر از قلمرو جمهوری خلق چین است و اصل چین واحد، اجماع عمومی جامعه جهانی و هنجار اساسی شناخته شده روابط بین‌ الملل و همچنین مبنای سیاسی روابط بین چین و اتحادیه اروپا به شمار می آید.

«مائو نینگ» در این خصوص اضافه کرد: پارلمان اروپا به عنوان یک نهاد رسمی اتحادیه اروپا باید از اصل چین واحد پیروی کند. چین به شدت با هر گونه ارتباط رسمی میان اتحادیه اروپا و تایوان مخالف است و از اتحادیه اروپا می‌ خواهد تا صادقانه از اصل چین واحد پیروی کرده و مراقب گفتار و کردارش نسبت به موضوع تایوان باشد.

واکنش امروز سخنگوی وزارت خارجه چین به موضع گیری کمیته تجارت بین‌ الملل پارلمان اروپا است که پیشتر اعلام کرده بود هیأتی به سرپرستی «آنا آسیماکوپولو» عضو پارلمان اروپا قرار است به جزیره تایوان سفر کرده تا در خصوص همکاری‌ های تجاری و سرمایه‌ گذاری گفتگو کند.

طبق این گزارش، وزارت امور خارجه جزیره تایوان پیشتر اعلام کرده بود که این هیأت اروپایی روز دوشنبه برای یک سفر 4 روزه وارد این جزیره شده است.

کد خبر 5660806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاضل رهبری IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      تایوان از نظر غربیها یک کشور تحت نظر آمریکا است قطعا چین توان دفاع از خودش را نداره،وتایوان جزناتو آمریکا ی اگرچین رفتن نانسی پلوسی را به تایوان منع میکرد و دنبال روآن مقامات اروپایی برام داشت که چین بسیار ضعیف،تراز سومالی ،بنین،افغانستان است،چین،بی عرضه متاسفم
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      بهتر است چین با دنیا و تایوان بصورت مذاکره مشکلات را حل کند.