۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲

وزیر میراث فرهنگی:

پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد/ زمینه فروش «ورشو» فراهم می‌شود

پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد/ زمینه فروش «ورشو» فراهم می‌شود

بروجرد- وزیر میراث فرهنگی از پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد و همچنین فروش هنر صنعت «ورشو» این شهرستان در سطح بازارهای ملی و جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت اله ضرغامی امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در صنعت «ورشو» سازی با توجه به اینکه بروجرد به عنوان شهر ملی «ورشو» سازی ثبت شده تصمیمات خوبی گرفته شد تا زمینه فروش این هنر صنعت در سطح ملی و جهانی فراهم شود.

وی، افزود: «ورشو» سازی خلاف سایر صنایع‌دستی که بیشتر جنبه ویترینی و تزئینی دارند، جنبه کاربردی و مصرفی در زندگی دارد، برای تثبیت و پایداری «ورشو» سازی و بازار فروش تصمیماتی گرفته شده است تا با توجه به مصوبه‌ای که در دولت داشتیم تسهیلاتی برای صادر کنندگان صنایع دستی در نظر گرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: کسانی که صاحب علم و دانش و قدرت روایت‌گری هستند و از جمله دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در انتقال این میراث فرهنگی ارزشمند به نسل‌های آینده باید تلاش بیشتری کنند.

ضرغامی، ادامه داد: بروجرد از باغات خوبی برخوردار است که بعد از بازدید از آنها و تطبیق ویژگی‌های آنها با استانداردهای لازم برای ثبت ملی آنها اقدام خواهد شد و در مجموعه باغ‌های ملی کشور در مرحله بعدی ثبت جهانی آنها دنبال خواهد شد.

کد خبر 5668666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha