۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸

معاون صندوق توسعه ملی به مهر اعلام کرد؛

سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در میدان نفتی آزادگان

سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در میدان نفتی آزادگان

صالح، معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.

علیرضا صالح عضو هیئت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.

صالح در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در طرح‌های نفتی و گازی گفت: در سال ۱۴۰۱ برای شروع ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم، عمدتاً در بخش حفاری‌های دریایی بوده و در فضای بالادستی بوده و دنبال ایجاد شرکت ملی نفت ۲ هستیم.

علیرضا صالح اضافه کرد: مطالعات را در صنایع معدنی نیز آغاز کرده و به عنوان مثال منطقه سیستان و بلوچستان یک منطقه معدن خیز بوده و سرمایه گذاری در آن ایجاد نشده، در صندوق توسعه ملی به دنبال گرفتن پهنه‌هایی برای توسعه و ثروت زایی برای سیستان و بلوچستان هستیم. تا مطالعات نهایی نشود کار را آغاز نخواهیم کرد زیرا باید مطمئن باشیم که سرمایه گذاری با بهترین سود بازگشتی انجام می‌گیرد.

معاون مصارف و منابع صندوق توسعه ملی در پایان گفت: به دنبال شرکت داری نبوده و هر کجا سرمایه گذاری کردیم زیر ۲۰ درصد بوده و به دنبال شرکت داری بزرگ مانند شستا و… نیستیم. هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری نداریم، کل منابع صندوق ۱۴۷ میلیارد تومان بوده و ۲۰ درصد از آن همیشه برای سرمایه گذاری آزاد است و مشکلی برای سرمایه گذاری نداریم.

کد خبر 5675575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      5 0
      به دلیل نرخ پایین سرمایه گذاری و روند خروج سرمایه از کشور در سال های اخیر و عدم موفقیت در جذب سرمایه گذاری خارجی، نیاز است تا صندوق توسعه ملی اقدام به سرمایه گذاری مستقیم کند تا بخشی از کمبودها جبران شود، دولت هم سهم بودجه عمرانی را بیشتر کند و با بودجه عمرانی محرک رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد