۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبرداد؛

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز/ دما درگلستان دوباره به زیر صفر می رسد

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز/ دما درگلستان دوباره به زیر صفر می رسد

گرگان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی به این استان طی روزهای آینده، گفت: برای پایداری شبکه گاز طبیعی استمرار صرفه جویی در مصرف ضروری است.

نعمت‌الله حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود آنکه در چند روز گذشته شاهد افزایش چند درجه‌ای دما و بهبود حداقلی فشار گاز در استان گلستان بودیم اما پیش بینی سازمان هواشناسی بیانگر در پیش بودن یک سامانه سرد و بارشی برای گلستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: بر مبنای هشدار صادره از سوی هواشناسی گلستان احتمال از سرگیری دوباره یخ بندان و سرمای شدید در گلستان محتمل است و اهالی استان باید خود را برای مواجه با سرمای دوباره مهیا کنند.

وی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این سامانه سرد وارد گلستان می‌شود و با ورود این سامانه سرد و بارشی، دمای هوای گلستان به خصوص در شب افت محسوسی خواهد کرد.

حاجی زاده افزود: برودت دما باعث می‌شود تا افزایش مصرف حامل‌های انرژی رقم بخورد و باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود؛ باتوجه به پایداری و ماندگاری سرما در گلستان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی ضروری است تا دچار افت فشار گاز در شبکه نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از مردم خواست در این مدت از حضور در تفرج‌گاه‌های کوهستانی و تردد غیرضرور در جاده‌های کوهستانی اجتناب کنند.

کد خبر 5688206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha