۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۵۷

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

اجرای طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح ضربتی مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید خلیل زاده در این زمینه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به ۳۴۰ هزار رأس دام سنگین و بالغ بر ۴ میلیون رأس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت دو ماه با همکاری بالغ بر ۱۱۷ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت حساس دام‌ها استان است، افزود: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای عملیات مایه کوبی خودداری نمایند و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی محل ورودی دامداری را اجرا کنند.

کد خبر 5692450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha