۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱

مذاکرات روسیه و ترکیه بر سر امنیت هاب گازی

مذاکرات روسیه و ترکیه بر سر امنیت هاب گازی

معاون وزارت خارجه روسیه از پیگیری همکاری های این کشور و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، مذاکرات مسکو و آنکارا بر سر موضوعات مهم و حساس آغاز شده است.

«ولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد که مسکو و آنکارا بحث های کارشناسی در خصوص موضوعات حساس مربوط به امنیت یک هاب گازی را آغاز کرده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تلاش های مشترک دو کشور، منجر به ابتکار عمل ولادیمیر پوتین [رئیس جمهور روسیه] برای ایجاد یک هاب گازی در ترکیه شد. در حال حاضر کارشناسان در حال گفتگو برسر ابعاد مختلف مربوط به اجرای این طرح، از جمله مباحث حساس آن هستند.

سیرومولوتوف ادامه داد که طرف روسی از دیدن شور و شوق شرکای ترک خود خرسند است. این مقام وزارت خارجه روسیه، رویکرد ترکیه در قبال اقدامات مشترک گازی را سازنده و مفید ارزیابی کرد.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه ابراز اطمینان کرد که مسکو و آنکارا در حل و فصل تمامی مسائل تازه خود از جمله مسائل مربوط به امنیت تاسیسات انرژی موجود و آینده موفق عمل خواهند کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه بخش انرژی را یکی از زمینه هایی موفق در همکاری روسیه و ترکیه ارزیابی و خاطرنشان کرد: تجربه مثبت همکاری های دوجانبه در ساخت خط لوله گاز بلو استریم و ترک استریم و همچنین اتکا به روسیه به عنوان تامین کننده گاز، موجب عزم آنکارا برای تقویت روابط در این زمینه شده است.

کد خبر 5694358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha