۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است

انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است گفت: افزایش بهره‌وری تولید محصول انگور و کشمش در اولویت استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی صبح سه شنبه در نشست کشوری میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع تبدیلی اظهار کرد: در این طرح کیفی سازی افزایش تولید محصول انگور و کشمش باید مورد توجه باشد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم در جهاد کشاورزی انگور و کشمش بوده که برای آن مدیر انتخاب کردیم تا به پیشران بودن این طرح کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: قزوین اولین استانی بود که آبیاری تحت فشار در باغات انگور را به شکل تجمیع انجام شد و این کار سبب شد تا متوسط مالکیت از یک تا ۲ هکتار به چند ده برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: درحال حاضر محصول انگور و کشمش استان قزوین توانسته استانداردهای صادراتی را کسب کند و همواره برنامه کاهش و به حداقل رساندن استفاده از سموم کشاورزی در باغات نیز با جدیت دنبال می‌شود.

عطایی یادآور شد: زمانی که صندوق شکل بگیرد اتاق بازرگانی می‌تواند نقش فعال‌تری داشته باشد و البته برگزاری کمیسیون‌های تخصصی کشمش و انگور و تأسیس شهرک تخصصی انگور از ایده‌های بسیار مهم و قابل توجه است.

کد خبر 5697020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha