۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبر داد؛

انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین به ساختمان جدید

انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین به ساختمان جدید

قزوین- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین به ساختمان جدید منتقل خواهد شد.

علی محمد معصومی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیمارستان ۲۲ بهمن یک ساختمان ۱۰۰ ساله قدیمی به مالکیت راه آهن بود که طی شش سال گذشته با توجه به اتمام مدت اجاره ما ملزم به تحویل ساختمان شدیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه ساخت پروژه بیمارستان زمان‌بر بود ما تصمیم گرفتیم ساختمانی را به عنوان جایگزین انتخاب کنیم که در راستای این امر دانشگاه غزالی واقع در خیابان مینودر که طی چند سال اخیر دانشجو نداشت به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال توسط خیرین و شهرداری خریداری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان روانپزشکی نیازمند استانداردهای خاص و ویژه است مراحل استاندارد سازی و نقشه کشی باید به طور جامع لحاظ شود.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر پروژه در حال نقشه برداری است و با توجه به اینکه ساختمان به صورت آماده وجود داشته می‌توان گفت این پروژه پیشرفته ۸۰ درصدی داشته است اما برای تکمیل فرایند ما نیازمند بودجه هستیم.

وی ادامه داد: مکان سابق بیمارستان روانشناسی دارای ۶۰ تخت بود و این در حالی بود که استاندارد کشور برای بیمارستان روانپزشکی ۱۴۰ تخت خواب بود و پیش بینی ما در بیمارستان جدید وجود ۱۸۰ تخت خواب استاندارد است.

معصومی فر تاکید کرد: از سوی دیگر در این بین زمین ۵ هزار متری کنار دانشگاه غزالی نیز خریداری شد تا طی مساعدت استان، دانشگاه و شهرداری دیوار کشی‌های انجام شود و این زمین به حیاط و محوطه بیمارستان تبدیل شود چرا که وجود محوطه باز و حیات جزو الزامات بیمارستان روانپزشکی است.

وی تشریح کرد: در راستای تأمین اعتبار این پروژه طی سفر معاون وزیر به استان بنا شد تا بودجه ۶۰ میلیاردی به این بخش اختصاص داده شود و در صورت دریافت هزینه بودجه ادامه روند ساخت و استاندارد سازی بیمارستان انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه همواره بیماران اعصاب و روان از شرایط ویژه ای برخوردار هستند از خیرین محترم می‌خواهیم دست یاری خود را در دست این قشر قرار دهند و شرایط مناسبی را برای این افراد فراهم کنند.

کد خبر 5703653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha