۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴

بایدن: نفوذ بالون چینی، نقض امنیتی آمریکا نیست!

بایدن: نفوذ بالون چینی، نقض امنیتی آمریکا نیست!

رئیس جمهور آمریکا می گوید ورود بالون جنجالی چین به خاک این کشور نمی تواند نشان دهنده نقض امنیتی کشورش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که ورود بالون چینی به خاک این کشور نمی‌تواند شاهدی بر نقض امنیتی آمریکا باشد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، که این روزها به واسطه نفوذ یک بالون چینی به این کشور از سوی برخی قانونگذاران تحت فشار قرار دارد، گفت که ورود این بالون چینی به خاک آمریکا را یک نقض امنیتی بزرگ برای این کشور نمی‌داند.

رئیس جمهور آمریکا که به نوشته رویترز به دنبال حفظ ارتباط با چین بوده و نمی‌خواهد تنش‌ها با این کشور از کنترل خارج شود، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که از هدف قرار دادن این بالون پشیمان نیست.

بایدن بار دیگر تاکید کرد: این یک نقض بزرگ نیست. منظورم این است که ببینید، این کاملاً نقض قوانین بین‌المللی است. این حریم هوایی ماست و هنگامی که این بالون وارد فضای ما شد، می‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم با آن انجام دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما نگران سقوط این بالون بر روی یک منطقه مسکونی بودیم و بنابراین به آنها گفتم به محض اینکه می‌توانند به آن شلیک کنند. آنها تصمیم عاقلانه ای گرفتند. و روی آب به آن شلیک کردند.

منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند. شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد که ارتش آمریکا این بالون چینی را در مقابل سواحل کارولینا سرنگون کرد و جمع آوری لاشه آن هم در حال انجام است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود!

کد خبر 5705655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha