رئیس پارلمان سوریه:

جنگ و تحریم، سوریه را از اتخاذ مواضع اصولی منصرف نمی کند

جنگ و تحریم، سوریه را از اتخاذ مواضع اصولی منصرف نمی کند

«حموده صباغ» در اجلاس اتحادیه پارلمانی عربی در بغداد تأکید کرد که جنگ‌، محاصره و تحریم های اقتصادی ناعادلانه، کشورش را از اتخاذ مواضع اصولی خود منصرف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس پارلمان سوریه از اتحادیه‌ها و نهادهای پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی و کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار بر کشورهای غربی برای لغو فوری تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه بر مردم سوریه، نقش مؤثر خود را ایفا کرده و برای غلبه بر آثار فاجعه زلزله، دست یاری به سوی آنها دراز کنند.

بر اساس این گزارش، «حموده صباغ» در سخنرانی در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عربی در بغداد پایتخت عراق گفت: ما به برادران خود در عراق اطمینان می‌دهیم که سوریه همیشه با شما بوده و خواهد بود. امنیت شما از امنیت ما و موفقیت شما از موفقیت ماست. برادری بین دو کشور و دو ملت هر چقدر مصیبت‌ها و چالش‌ها سخت باشد، محکم و استوار است.

وی ادامه داد: آنچه فاجعه مردم سوریه را پس از زلزله عمیق‌تر کرد و منجر به کمبود تجهیزات و لوازم لازم برای عملیات امداد و نجات و رسیدگی به پیامدهای زلزله شد، اقدامات اقتصادی قهری است که کشورهای غربی به بهانه‌های ساختگی و متجاوزانه بر مردم سوریه تحمیل می‌کنند. این تحریم‌ها تمام جنبه‌های زندگی یک شهروند سوری اعم از اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی و ملزومات مقابله با بیماری‌ها را شامل می‌شود.

صباغ تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب، مردم سوریه را از نیازهای اولیه یک زندگی آبرومند باز داشته است و این روند، نقض آشکار منشور و اصول سازمان ملل متحد و همه هنجارهای بین المللی، حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه به شمار می‌رود.

رئیس پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: جنگ‌، محاصره و اقدامات قهری ناعادلانه، سوریه را از مواضع اصولی خود در احیای حقوق غصب شده‌اش که مهمترین آن بازگرداندن جولان عربی سوریه است، منصرف نخواهد کرد. همچنین فلسطین اشغالی تا زمان آزادی کل خاک آن و تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس، موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند.

کد خبر 5718796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha