حماس: هدف نشست العقبه سرکوب مقاومت فلسطینی‌ها به دست خودشان است

حماس: هدف نشست العقبه سرکوب مقاومت فلسطینی‌ها به دست خودشان است

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نشست العقبه را که قرار است روز یکشنبه با حضور رژیم صهیونیستی و مشارکت تشکیلات خودگردان برگزار شود، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب، «باسم نعیم» رئیس دایره سیاسی و روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نشستی را که قرار است روز یکشنبه در شهر العقبه اردن با حضور رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود، محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، باسم نعیم تاکید کرد که هدف اعلامی از این نشست بررسی نحوه جلوگیری از تشدید تنش و خشونت‌ها در اراضی فلسطینی است اما هدف حقیقی آن بررسی نحوه اجرای طرح امنیتی آمریکا با دستان فلسطینی‌ها برای سرکوب مقاومت ملت فلسطین است.

این مقام حماس افزود: به رهبران تشکیلات خودگردان تاکید می‌کنیم که تمام طرح‌های امنیتی سابق آمریکا در سرکوب اراده ملت فلسطین برای مقاومت و رهایی از شر اشغالگران شکست خورده است.

نعیم تصریح کرد: علیرغم اینکه طرح سیاسی و تکیه شما بر نیروهای خارجی برای تحقق اهداف ملی شکست خورده است اما همچنان بر ایستادن در سمت اشتباه تاریخ پافشاری می‌کنید و پذیرفته اید که ابزاری در دست طرح‌های اشغالگران باشید.

وی افزود: همچنان برای پیوستن به قافله مردم فلسطین که با سرعت و مستحکم به سمت قدس و الاقصی پیش می‌روند فرصت دارید اما این فرصت روز به روز کمسو می‌شود.

این مقام حماس در عین حال بر ضرورت اعلام تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر کناره گیری از مشارکت در نشست مشکوک العقبه و در پیش گرفتن راهبرد ملی بر اساس شراکت کامل و رویارویی با اشغالگران با استفاده از تمام راه‌های موجود تاکید کرد.

نعیم همچنین تاکید کرد که وجود کابینه راستگرای فاشیستی رژیم صهیونیستی باید فرصتی راهبردی برای بازگرداندن اعتبار طرح ملی فلسطینی‌ها و محاصره و انزوای این رژیم باشد.

لازم به ذکر است که نشست امنیتی العقبه قرار است روز یکشنبه با مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و تشکیلات خودگردان در شهر عقبه اردن برگزار شود.

تحلیلگران فلسطینی معتقدند که مشارکت تشکیلات خودگردان و دو کشور عربی دیگر در این نشست اقدامی شرم آور و خیانت به خون ملت فلسطین است.

تحلیلگران فلسطینی معتقدند برگزاری این نشست در شرایطی که رژیم صهیونیستی از جبهه نوار غزه با پرتاب موشک‌های مقاومت مواجه است و در جبهه کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی ۱۹۴۸ با تشدید عملیات مقاومتی روبروست، اقدامی در راستای نجات این رژیم از بحران کنونی است.

کد خبر 5719175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha