۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۰

سرپرست گمرکات کرمانشاه:

ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه به ۲.۴ میلیارد دلار رسید

ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه به ۲.۴ میلیارد دلار رسید

کرمانشاه- سرپرست گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به توسعه صادرات از مرزهای استان، گفت: ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یازده ماهه گذشته ۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۲۵ دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۹۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: میزان کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه طی یازده ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش یک درصد و از حیث وزن ۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: این کالاها شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: از میزان مجموع کالاهای صادراتی سهم صادرات گمرک پرویزخان ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بوده است.

وی در ادامه به سهم گمرک خسروی و سومار نیز تاکید کرد و گفت: صادرات این ۲ حوزه نیز به ترتیب ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن و گمرک سومار ۴۴۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۲۴ تن صادرات داشته است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۹۷ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۷۹۷ تن کالا از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

عباس زاده بیان کرد: میزان واردات کالا از طریق گمرک پرویزخان و کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن ۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان به انواع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبربنگ، قالب شمش، فیلتر، کمپرسور و… عمده کالاهای وارداتی در یازده ماه گذشته بوده است.

کد خبر 5719233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha