۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه:

اعتیاد و سرقت عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه هستند

اعتیاد و سرقت عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه هستند

کرمانشاه- معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: اعتیاد و سرقت عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا یاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح سراسری مبارزه با سرقت و ارائه آموزش‌های همگانی به اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌های پلیس است که آغاز شده است.

وی در تشریح این دو اقدام عملی پلیس، افزود: طرح مبارزه با سرقت همزمان با دستور فرمانده فراجا در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم اجرا و خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی نیز همراه داشت تا جایی که اکثر شهروندان از اجرای آن احساس رضایت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح توسط مأموران انتظامی و پلیس‌های تخصصی با جدیت تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا ارتقا امنیت اجتماعی همچنان در استان خصوصاً در آستانه سال جدید تداوم یابد.

یاری بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پلیس در راستای ارتقا امنیت عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه آموزش‌های همگانی در سطوح مختلف و برای همه شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از جوامع هدفی که به صورت ویژه تحت آموزش‌های همگانی و پیشگیرانه قرار می‌گیرند کودکان و نوجوانان هستند به گونه‌ای که این آموزش‌ها در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی موضوع آموزش‌های ارائه شده را در حوزه‌های مختلف از جمله خود مراقبتی در برابر تهدیدها، کنترل خشم و چگونگی برخورد در زمان مواجهه با مشکلات گوناگون عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها همیشگی و دائمی است که توسط کارشناسان خبره انتظامی ارائه می‌شود.

یاری افزود: بخش دیگری از آموزش‌های ارائه شده از طریق فضای مجازی به عموم مردم و از طریق بستر شاد به دانش آموزان ارائه می‌شود با اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال پیام‌های آموزشی و مشاوره‌ای نیز مورد تاکید بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه هدف ابتدایی پلیس را پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: همه این آموزش‌ها در راستای دستیابی به همین هدف و در عین حال آگاه سازی اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود.

وی به نقش خود شهروندان در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و پیشگیری از بسیاری معضلات اشاره و عنوان کرد: توجه به حقوق شهروندی دیگران و حرکت در مسیر قانون را از مهمترین مسائلی عنوان کرد که شهروندان باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه به عمده ترین آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آنها اعتیاد است که بی شک می‌توان از آن به عنوان ام الفساد و عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها یاد کرد.

وی استفاده ناصحیح از فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: ورود به این دنیای بی مرز و بی پایان اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند سر منشأ بسیاری مشکلات و آسیب‌ها باشد.

یاری اضافه کرد: سرقت یکی دیگر از این آسیب‌ها است و تأثیر بسیار بدی بر روحیه شهروندان و امنیت جامعه دارد که البته همانگونه که گفته شد برنامه‌های گسترده‌ای برای مقابله با این ناهنجاری آغاز شده است.

کد خبر 5719632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی بهرامی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      با سلام خدمت برادران نیروی انتظامی ولا نمیدونیم در کرمانشاه پلیس مواد مخدر چکار میکنه نه برخوردی با این مواد فروشها میکنه نه این مصرف کننده ها رو که افتادن دور میدان وزیر پل ها رو جمع میکنن انقد معتاد زیاد شده تو شهر نه پلی گذاشتن برای عبور و مرور نه ماشین امنیت داره نه تابلو سر کوچه بعد میگن امنیت