۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

شرکت‌های دانش بنیان از نمایشگاه‌های تجاری غفلت نکنند

شرکت‌های دانش بنیان از نمایشگاه‌های تجاری غفلت نکنند

تبریز-نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی اشاره کرد و غفلت شرکت‌های دانش بنیان از حضور در رویدادها را به منزله از دست دادن فرصت‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز یکشنبه در دهمین گپ‌تایم فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از تلاش‌های پارک در تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و صاحب ایده به سمت پیشرفت و حضور در بازارهای جهانی است.

وی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی و اساسی کشور را سرمایه‌گذاری صحیح بر روی شرکت‌های دانش بنیان و فناور دانست و افزود: امروزه به‌جای خام فروشی و نیمه خام فروشی، می‌توانیم با اتکا به دانش فنی نسبت به تولید محصول با فناوری بالا اقدام کنیم و از این طریق بیشتر در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان، به هدف‌گذاری جدید پارک اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در سال آتی، برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا رتبه پارک استان در میان کلیه پارک‌های کشور می‌باشد.

جعفری راد به دستاوردهای پارک علم و فناوری استان در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیلات پرداختی پارک به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، حمایت‌های تسهیلاتی جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فیزیکی اراضی پارک علم و فناوری در محور آزادراه تبریز- سهند، معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور اشاره کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های دیگر پارک علم و فناوری در زمینه‌های فروش محصولات از راه صادرات به کشورهای دیگر، تغییر ریل‌گذاری سیاست‌های پارک از ایده محور به نیاز محور، همکاری و تعاملات بیشتر در زمینه‌های بین المللی، امکان‌استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تکنو پارک‌های بین المللی اشاره کرد.

در ادامه جلسه، مدیران چند شرکت دانش‌بنیان و فناور به مشکلات خود در زمینه‌های مختلف همچون کمبود زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی، مشکلات موجود در صادرات، صدور پروانه بهره برداری، نحوه فروش و بازاریابی اشاره کردند.

کد خبر 5719968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha