۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱

الهیان در گفتگو با مهر:

هنوز علت قطعی مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نیست

هنوز علت قطعی مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا تکمیل بررسی‌ها و مشخص شدن عوامل مسمومیت دانش‌آموزان بهتر است اظهارنظر قطعی صورت نگیرد.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای کشف علت مسمومیت دانش‌آموزان، اظهار داشت: پیرو مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدارس استان قم و لرستان، مجلس شورای اسلامی هیئتی را مأمور کرد تا این موضوع را بررسی کنند. به عبارت دقیق‌تر هیئتی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به قم اعزام شد و جلساتی را با مسئولان در این ارتباط برگزار کردند.

وی بیان کرد: همچنین اخیراً کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد و گزارش‌هایی را از مسئولان درباره مسمومیت دانش‌آموزان دریافت کرد.

الهیان با بیان اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی است، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ریشه‌های این حادثه و عوامل آن را شناسایی کنند. مردم مطمئن باشند که با پیگیری مجلس و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عوامل این حادثه به زودی شناسایی خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالبه مردم و نمایندگان مجلس از دستگاه قضا این است که عوامل مسمومیت دانش‌آموزان پس از شناسایی به اشد مجازات برسند.

وی افزود: از آنجایی که دشمن در اغتشاشات امسال به نتیجه نرسیده است، به نظر می‌آید طراحی‌هایی در حال انجام است و دست به این اقدامات زدند تا امنیت روانی مردم و سلامت دانش آموزان ما را به خطر بیندازد. به محض مشخص شدن ریشه، علل و عوامل این حادثه حتماً اطلاع‌رسانی لازم به مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با کسانی که با اظهارنظر و نشر اطلاعات غیردقیق باعث ایجاد التهاب در کشور می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای و فضای مجازی و اظهارات غیرموثق خود به ایجاد رعب و وحشت در کشور و به هم ریختن امنیت روانی مردم دامن می‌زنند. حتماً باید با کسانی که هدفمند این کار را می‌کنند و پازل دشمن را تکمیل می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

کد خبر 5723279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      18 14
      دختر خودت بود هم اينجوري حرف ميزني .
      • سفیر IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
        14 4
        میگه علتش مشخص نیست و ما به محص مطمئن و مشخص شدن میگیم به مردم و به اظهارنظرهای غیر دقیق توجه نشه و مردم اضطراب نگیرن، و ما پیگیریم و نیروها باید سریعتر بفهمن علت رو . چرا میگید دختر خودشم بود اینو میگفت 🤔🤔
    • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      12 8
      زهره خانم ای کاش این گاز وغیره به چشم وگوش و حلق تو وفرزندان می‌رفت تا می فهمیدی کار چه کسانی است،واین خانواده ها چه عذاب و استرسی میکشند،
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      14 3
      این سناریو پولی نژاد با همکاری دانش آموزان و معلمان و...است او آشوب و فیلم برداری می خواد برای گدایی تحریم و لیبی و عراق سازی ایران و یا تحریم سپاه و بسیج اگر ارتباطات مجازی مدارس هدف را زیر نظر گرفته شود عاملین شناسایی می‌شوند
    • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      6 9
      سه ماهه این اتفاقات از کشور مستقل قم شروع شده شما تازه متوجه شده اید .
    • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      8 1
      عجله ای نیست حاج خانم ، خودتان و فرزندانتان سرشان سلامت باشد مردم هم زیاد مهم نیستند که خودتان را اذیت میکنید ، راستی گروه هپی را ۶ ساعته دستگیر کردند !
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      7 1
      اگر مردم قربانی باشند ابهامات زیادی خواهد بود و دست آخر هم عامل یا عاملان نامشخص رها می شوند اما اگر منافع این حضرات بخطر بیفتد بلافاصله عوامل شناسایی و به اشد مجارات محکوم می شوند.
    • Cyrus LT ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 0
      عجب🤔
    • اکبر IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      2 0
      لطفا حرف زدن رو تعطیل کنید، تا الان باید قضیه حل میشد. نهادهای امنیتی مجلس و دولت و سپاه و.... چیکار دارن میکنن؟ ارزشمندتر از جون بچه ها چیز دیگه ای هم هست؟