۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۶

باقری خبر داد؛

مرکز تحقیقات علمی تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه‌اندازی می‌شود

مرکز تحقیقات علمی تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: بزودی مرکز تحقیقات علمی تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن باقری مدیر کل پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات تغییرات اقلیمی‌با هدف کاهش سوانح ناشی از گرم شدن زمین را در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح را اخذ کنیم.

افزود: با افزایش سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی، جمعیت هلال احمر فعالیت‌هایی را در زمینه کاهش تبعات نامطلوب این پدیده آغاز کرده است. اما اکنون بنا داریم با راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات علمی، پژوهش‌های کاربردی متنوعی در این زمینه را شروع کنیم.

باقری گفت: سوانح ناشی از تغییر اقلیم در سال‌های گذشته موجب مشکلاتی در زندگی مردم دنیا شده و عملیات‌های بشردوستانه متنوعی برای پاسخ به این مشکلات انجام شده‌است. جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا از اولین پاسخگویان به این سوانح هستند. خشکسالی و مهاجرت‌های ناشی از آن و سیل‌های خارج از فصل نمونه‌ای پرتکرار از این سوانح است.

گفتنی‌است؛ در حال حاضر ۲ مرکز تحقیقات با نام‌های «مدیریت سلامت در تجمعات انبوه» و «تاب‌آوری در حوادث و بلایا» وابسته به جمعیت هلال احمر در حال فعالیت هستند و با راه‌اندازی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم تعداد مراکز تحقیقاتی هلال احمر به ۳ می‌رسد.

کد خبر 5727376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha