۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۱

طریق المهدی(عج)؛نیمه شعبان در جمکران-۵۴

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

همزمان با فرا رسیدن شب نیمه شعبان هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان مهدی موعود حرکت خود از ابتدای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از ساعتی پیش و در آستانه فرا رسیدن شب نیمه شعبان هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان مهدی موعود حرکت خود از ابتدای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز کردند.

مسیر تند روی بلوار پیامبر اعظم از عصر روز سه شنبه مملو از زائران پیاده صاحب الزمان است تا به رسم هر هفته با پای پیاده طریق المهدی را به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت راهپیمایی کنند.

اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضور دارند و اکثر خانواده‌ها با فرزندان خود در این مسیر قدم می‌گذارند. از ابتدای بلوار پیامبر اعظم موکب‌های خدمات رسانی حضور دارند و از زائران نیمه شعبان با آب، شربت و انواع چای و دمنوش و ساندویچ و غذاهای متنوع پذیرایی می‌کنند.

زائران که در ایام اربعین مسیر نجف تا کربلا را پیاده رفته باشند حال و هوای بلوار پیامبر اعظم آنان را به یاد اربعین می‌اندازد و بسیار از خادمان در قالب موکب هایی از شهرهای مختلف کشور از آنان پذیرایی می‌کنند.

بسیاری از زائران پرچم‌های «لبیک یا مهدی» در دست دارند و زیر لب صلوات و دعای فرج را زمزمه می‌کنند. در طول بلوار پیامبر اعظم ایستگاه‌های اجرای سرود برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است و گروه‌های سرود دانش آموزی به اجرای سرودهای مذهبی می‌پردازند.


۲۳:۲۹ رونمایی از سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار»

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم رونمایی از سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» اظهار داشت: رونمایی از این سند به معنای دولتی شدن فعالیت‌های در حوزه مهدویت نیست و قطعاً فعالیت‌ها در حوزه مهدویت باید مردمی باشد و مردم باید فرهنگ مهدوی و انتظار را توسعه دهند؛ اما سازمان‌های دولتی و حاکمیتی که بودجه‌های فرهنگی دارند نیز باید در این زمینه گام بردارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: مهدویت بحث مهم جهانی و بین المللی است و همه ادیان به موعود گرایی اعتقاد دارند که به همین دلیل ضرورت دارد ما پیام مهدویت اسلامی را به کل جهان انتقال دهیم و ادیان دیگر نیز علاقمند هستند که بدانند مسلمانان نسبت به موعود چه اعتقادی دارند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۲:۴۵ تولیت مسجد مقدس جمکران: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم شب نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این میلاد بزرگ را به همه شیعیان، مسلمانان و منتظران منجی در تمامی مذاهب اسلامی تبریک می‌گوئیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشت: مسئله انتظار فرج و ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل امیدواری نسبت به آینده است.

وی بیان داشت: امیدی که قطعاً محقق خواهد شد و در آن تخلفی وجود ندارد؛ امید به آینده و ظهور امام زمان (عج) و نابودی همه مستکبران و ستمگران عالم و برقراری عدل و حکومت اسلامی بر همه جهان است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۲:۲۷ تصاویری هوایی از حال و هوای طریق المهدی

هزاران نفر از عاشقان حضرت حجت (عج) مسیر ۷ کیلومتری بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران را طی طریق کردند تا در شب نیمه شعبان در میعادگاه منتظران ظهور حضور یابند.


۲۰:۵۳ حال و هوای شبانه موکب‌های مستقر در بلوار پیامبر اعظم قم

در موکب‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم علاوه بر پذیرایی، برنامه‌های مختلف فرهنگی هم اجرا می‌شود که همخوانی سرودهای مذهبی از جمله سرود سلام فرمانده از جمله آنان است.


۲۰:۴۷ استاد حوزه علمیه قم: مردم ایران اسلامی پرچم زمینه سازی ظهور را برافراشته‌اند

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در اجتماع هزاران نفر از زائران و منتظران حضرت ولیعصر (عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه پایانی سوره آل عمران گفت: اگر می‌خواهید با امام منتظر مرتبط شوید، باید دو مرحله صبر و استقامت را باید طی کنید.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به ظهور امام عصر (عج) فرد و جامعه باید صبر و استقامت داشته باشد، بیان کرد: شیطان یکی از کارهایی که در جامعه رواج می‌دهد پول‌های حرام است و امروز شاهد هستیم که لقمه‌های حرام و پول‌های کثیف در جامعه رواج یافته و شاهد ربا، نزول، رشوه و اختلاس هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی در زندگی خود با امام حسین (ع) و ائمه اطهار شریک می‌شوند و برخی با شیطان شراکت می‌کنند، تاکید کرد: شیطان همچنین می‌خواهد در اولاد شریک شود، یعنی می‌خواهد در جامعه فساد جنسی را گسترش دهد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۰:۱۷ حجت الاسلام ابوالقاسم: امنیت کامل در جهان با ظهور امام عصر محقق می‌شود

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دوره ظهور حضرت ولیعصر (عج) دوره امنیت کامل است و امام زمان (عج) که بیاید همه نگرانی‌ها برطرف شده و دیگر کسی نگرانی اقتصادی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت گفت: وقتی حکومت جهانی امام زمان (عج) تشکیل شود کسی از فقر گلایه نخواهد کرد و همه انسان‌ها احساس امنیت و آرامش خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ناامنی‌هایی که در گوشه و کنار جهان دیده می‌شود ریشه در حکومت طواغیت دارد، گفت: همه اینها ریشه در زیاده خواهی حاکمان دنیا پرست دارد و این ساختارهای ظالمانه به دست حضرت ولیعصر (عج) شکسته خواهد شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۰:۰۶ اقامه نماز مغرب و عشا به امامت تولیت مسجد جمکران

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

نماز جماعت مغرب و عشا شب نیمه شعبان به امامت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران اقامه و پس از آن نماز استغاثه امام عصر (عج) اقامه شد.

جشن‌های شب نیمه شعبان از ساعت ۱۹ با قرائت قرآن حاج کریم منصوری ادامه پیدا کرده و مراسم‌های ویژه این شب نورانی تا ساعت ۲۴ و اجرای برنامه نورافشانی آسمان مسجد مقدس جمکران و سردادن ندای لبیک یا مهدی (عج) دنبال خواهد شد.


۱۹:۴۶ برپایی ایستگاه‌های صلواتی آرایشگری در مسیر پیاده روی نیمه شعبان

جمعی از آرایشگران همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان و برگزاری پیاده روی در مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد جمکران قم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی آرایشگری به زائران خدمات رسانی کردند.


۱۹:۲۵ حضور زائران کشورهای خارجی در جشن نیمه شعبان

جمع زیادی از زائران کشورهای اسلامی امروز همگان با زائران ایرانی برای عرض ارادت به حضرت مهدی (عج) با حضور در طریق المهدی، مسافت بلوار پیامبر اعظم تا مسجد جمکران را پیاده طی کردند.


۱۴:۵۰ دعوت آیت الله وحیدی خراسانی از مردم برای خواندن دعای فرج در ساعت ۲۳ امشب

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

«آیت الله وحیدی خراسانی» مرجع تقلید شیعیان در پیامی گفت: مردم در ساعت ۱۱ شب نیمه شعبان همگی با دعای فرج دست به دعا بردارند و بعد از آن سوره حمدی برای مادر آن حضرت بخوانند.

در متن پیام مهم حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، در آستانه نیمه شعبان، ولادت حضرت بقیة الله الاعظم عجل‌الله تعالی‌فرجه به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

شب ولادت وجود مبارکی که از یمن وجود او تمام عالم و آدم، آسمان و زمین رزق و روزی می‌گیرند مانند لیله قدر است.

باید این شب و روز احیا شود هر کسی هر کاری از دستش بر می‌آید برای شادی آن قلب مبارک انجام دهد.

در این چند روز از رسیدگی به ایتام آن حضرت علیه السلام غافل نشوید.

اطعام کنید، کمک برسانید به کسانی که در این تنگنای زندگی گرفتار شده‌اند.

متوجه آن حضرت در تمام شبانه روز باشید که اجر خدمات شما با خود آن حضرت است ان‌شاء الله.

هم مردم در هر جایی از عالم که هستند؛ در حرم‌های نورانی اهل بیت علیهم السلام در ساعت ۱۱ شب نیمه شعبان همگی با دعای فرج (الهی عظم البلاء) دست به دعا بردارند و بعد از آن سوره حمدی برای مادر آن حضرت بخوانند.


۱۳:۳۱ تجدید بیعت نیروهای مسلح قم با امام زمان در مسجد جمکران

همچنین امروز در آستانه نیمه شعبان نیروهای مسلح مستقر در استان قم به منظور تجدید بیعت با امام زمان (عج) بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران را پیاده روی کردند.


خدمات رسانی ۳۱۳ موکب به زائران

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

امسال برای نخستین بار برگزاری جشن نیمه شعبان در قم در سطح ملی پیگیری شده و در این راستا وزیر کشور مأموریت یافت تا دستگاه‌های مختلف را برای ارائه خدمات به میلیون‌ها زائر بسیج کند و در این راستا جلسات مختلفی در سطح ملی برگزار و ستاد مرکزی اربعین نیز به این برنامه ورود کرد تا زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف خدمات دهی را تسهیل کند.

در سال گذشته برای نخستین بار گروه‌های جهادی و مردمی از شهرهای مختلف با حمایت‌های مجموعه مدیریت استان به عرصه خدمت رسانی و برپایی موکب ها در بلوار پیامبر اعظم ورود کردند و در حدود ۱۷۰ موکب به زائران خدمات دهی داشتند.

امسال با برنامه ریزی صورت گرفته با محوریت ستاد مردمی اجتماعات مهدوی این تعداد به بیش از ۳۱۳ موکب رسیده و هم اکنون مسیر ۷ کیلومتری بزرگترین بلوار معنوی جهان اسلام، تحت پوشش موکب هایی از شهر مقدس قم و ۲۰ استان کشور بوده و در حدود ۲ هزار غرفه برای ارائه خدمات مختلف از جمله رفاهی و فرهنگی برپا شده است.


آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ اطراف مسجد جمکران

یکی از نیازهای ضروری زائران در ایام نیمه شعبان موضوع پارکینگ است که شهرداری قم ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران را برای پارک بیش از ۵۰ هزار خودرو زائران آماده سازی کرده است و در این راستا بیش از ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی در این پارکینگ‌ها تعبیه شده است.

شهرداری تهران ۲۵۰ پارکبان به قم اعزام و در داخل مسجد جمکران نیز حدود ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه بیشتر زائران مستقر کرده است و در مجموع ۱۴۶۸ سرویس بهداشتی در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم برای رفاه حال زائران تعبیه شده است.


خدمات رسانی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان به صورت رایگان

به منظور تسهیل تردد زائران در شب و روز نیمه شعبان ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند و ۲ هزار تاکسی نیز در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس امر حمل و نقل زائران را انجام می‌دهند و مسئولان شهری نیز از قمی‌ها درخواست کردند که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا ترافیک روانی در ایام نیمه شعبان در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران برقرار باشد.

کانون پرورش فکری استان قم نیز خودروهای سنگین سیار در چهار نقطه عمود ۱۰۲ بلوار پیامبر اعظم و ورودی‌های درب یک، درب دو و درب ۶ مسجد مقدس جمکران برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مستقر خواهد کرد و با همکاری مجموعه گل نرگس مسجد جمکران پنج غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در مسجد جمکران برپا می‌شود.


تصاویری از حال و هوای قم


قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

قم میعادگاه عاشقان/ حضور منتظران ظهور در طریق المهدی

این گزارش بروزرسانی می شود…

کد خبر 5727945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha