۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳

تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی و پهپادی ایران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی و پهپادی ایران

دولت آمریکا اعلام کرد ۳۹ شرکت و نهاد را به بهانه کمک به فروش محصولات پتروشیمی، و همچنین یک شخص و ۵ شرکت چینی را با ادعای «کمک به برنامه پهپادی ایران» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد ۳۹ نهاد و شرکت با ادعای «تسهیل فروش محصولات پتروشیمی ایران» به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده این مجموعه شرکت‌ها که «میلیاردها دلار فروش پتروشیمی را در اختیار ایران قرار می‌دهند» در کشورهای هنگ‌کنگ، سنگاپور و امارات، چین، جزایر مارشال، ترکیه و ایران قرار دارند.

این شرکت‌ها به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و شرکت پتروشیمی تریلیانس در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌درای همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد یک فرد و ۵ شرکت چینی را به بهانه «حمایت از برنامه پهپادی ایران» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

به ادعای دولت آمریکا این فرد و شرکت‌های چینی به فروش قطعاتی که در تولید پهپادهای ایرانی کاربرد دارند، کمک کرده‌اند.

کد خبر 5729307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون تسلیحات گروه های تروریستی را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد/ آمریکا جنایتکار با جنایت های که کرده نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد.
    • بابائی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      پروژه آمریکا جنایتکار در منطقه شکست خورد/ پروژه اروپا جنایتکار در منطقه شکست خورد/ پروژه اسرائیل جنایتکار در منطقه شکست خورد.
    • بابائی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      مدعیان حقوق بشر جنایتکار از سال 2003 تاکنون چشم خود را به روی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش در جنگ عراق ولیبی بسته اند چرا؟
    • پری IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      به نظرم ایران باید رویکردش رو به آمریکا از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر بده و به جای انتظار برای شکارشدن کانال‌های تجاری‌ش، نیروهای وزارت اطلاعات شروع کنند به شکار، ترساندن، جاسوسِ دو‌جانبه‌کردن و حذفِ فیزیکی نیروهای خزانه‌داری آمریکا که چنین جنایتی رو در حق کشور به قصد نابودی اقتصادمون راه انداختن.
    • بابائی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      بسته تحریمی حقوق بشری جدید علیه ایران 2 شهروند سعودی اعدام شدند/ تصویب تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران در پارلمان سوئیس 2 شهروند سعودی اعدام شدند.
    • حرف دل همه مردم ایران IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      اولویت ما در قبال دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران فقط لغو برجام و مذاکرات وین وغیره است
    • بابائی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      دولت عربستان اعدام 2 شهروند این کشور را اعدام کرد/ اما آمریکا جنایتکار، ایران را بهانه نقض حقوق بشر تحریم می کند شرم آور و تاسف بار است.