۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

از سوی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم مساجد تشریح شد

برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم مساجد تشریح شد

حجت‌الاسلام ذاکر معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در نشست خبری دهه تکریم و تعظیم مساجد برنامه های این دهه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ذاکر معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در نشست خبری دهه تکریم و تعظیم مساجد که در محل این مرکز برگزار شد اظهار داشت: دهه تکریم از ابتدای دهه سوم شعبان تا انتهای آن برگزار می‌شود که برای هر روز آن عنوانی در نظر گرفته شده است. شعار امسال دهه تکریم مساجد «مسجد، کانون اتحاد و همدلی» در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط امروز اتحاد و همدلی بین مردم از مسائل مهم به شمار می‌رود. یکی از مراکز و نهادهایی که می‌تواند بستر مناسبی برای اتحاد و همدلی باشد نهاد مردمی مسجد است.

وی در تشریح عناوین روز شمار دهه تکریم اشاره و تصریح کرد: ۲۳ اسفند به عنوان نخستین روز دهه تکریم «مسجد کانون همدلی نوجوانان» نامگذاری شده است؛ برپایی ایستگاه فرهنگی، برگزاری جشن تکلیف به صورت نمادین، تقدیر از دانش آموزان نخبه، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای پویش «حس خوب» برای دانش آموزانی که برای اولین بار در مسجد حاضر می‌شوند از مهمترین برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد «مسجد پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» را دومین عنوان دهه تکریم خواند و گفت: در این روز برنامه‌هایی چون برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع آرمان جوانان، برپایی کرسی پاسخ به شبهات، تقدیر از نخبگان علمی، ورزشی و فرهنگی، و… برگزار خواهد شد.

ذاکر درباره سومین روز دهه تکریم عنوان داشت: ۲۵ اسفند با عنوان «مسجد مروج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است که در این روز تشکیل جلسه شورای محله در مسجد، تقدیر از ایثارگران، تجلیل از خانواده شهدای محله، غبارروبی و عطر افشانی مقبره شهدای محله، دیدار از جانبازان بستری از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی عنوان روز چهارم دهه تکریم مساجد را «مسجد میعادگاه منتظران؛ نماز جمعه تحلیل انتظار» برشمرد و گفت: برای این روز با ستاد نماز جمعه تهران هم افزایی صورت گرفته تا ۲۶ اسفند سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه رئیس مرکز امور مساجد حجت الاسلام محمد ابراهیم باشد و در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه به صورت ویژه به موضوع مسجد پرداخته شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد «مسجد محور اتحاد ملی» را عنوان روز پنجم دهه تکریم بیان کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات در این زمینه دعوت از اهالی محل برای حضور در مسجد است، برگزاری جشن اتحاد و همدلی در فضای باز، توزیع بسته‌های فرهنگی و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این روز به حساب می‌آید.

ذاکر با اشاره به اینکه روز ششم با عنوان «مسجد پایگاه سلامت اجتماعی» نامگذاری شده است گفت: سال‌ها است که موضوع سلامت اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات اجتماعی به مردم مورد توجه قرار گرفته است. تأمین جهیزیه، پرداخت وام به جوانان جهت تسهیل امر ازدواج، برگزاری تقدیر از کارآفرینان محله از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی «مسجد جبهه جهاد تبیین» را شعار روز هفتم برشمرد و اظهار داشت: برای این امر کانالی در پیام رسان ایتا به عنوان جهاد تبیین راه اندازی شده و مدام این محتوا به روز رسانی می‌شود تا از این طریق محتوا برای ائمه جماعت تأمین شود. برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع جهاد تبیین، شناسایی افراد فعال در حوزه جهاد تبیین و… از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره روز هشتم اشاره و تصریح کرد: عنوان روز هشتم «مسجد محل مهرورزی و نشاط معنوی» در نظر گرفته شده است دعوت از اصناف و مسؤولان به مسجد، برگزاری جشن عیدانه با اجرای سرود و برنامه‌های جذاب نشاط آور از برنامه‌های این روز است.

ذاکر بیان کرد: برای ۲ فروردین هیچ عنوانی در نظر گرفته نشده تا شعار سال معلوم شود و این روز عنوانش مطابق شعار سال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز دهم «مسجد کانون نیایش و معنویت» نام گرفته است برگزاری سفره‌های افطاری ساده و برپایی محافل قرائت دعای روح بخش افتتاح و کمیل از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

کد خبر 5731032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha