۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۱۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

روند پرداخت تسهیلات مسکن در آذربایجان شرقی پایین تر از حد انتظار

روند پرداخت تسهیلات مسکن در آذربایجان شرقی پایین تر از حد انتظار

تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: روند پرداخت تسهیلات مسکن در استان پایین‌تر از حد انتظار است و باید این موضوع را از بانک‌های عامل مطالبه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه تأمین زمین و منابع مالی از عوامل اصلی پیشبرد پروژه‌های مسکن است، افزود: اگر این ۲ موضوع همزمان جلو برود، نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر هماهنگی همه دستگاه‌های مسؤول در بخش مسکن استان، اظهار کرد: تا پایان امسال باید بخشی از پروژه‌های مسکن در سطح استان به بهره‌برداری برسند و این موضوع می‌تواند به عاملی برای پیشرفت بیشتر، سایر پروژه‌ها تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۹۸و احد مسکن ملی در سطح استان در حال اجراست، گفت: اجرای ۱۳ هزار و ۴۷۰ واحد در شهرهای جدید، سه هزار و ۳۳۲ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و سه هزار و ۳۹۶ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و واحدهای روستایی و خودمالک در سطح استان آغاز شده است.

امیر بخشی‌زاده، با اشاره به اینکه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان، ۱۴ هزار واحد روستایی و ۳۲ هزار واحد خودمالک شهری نیز در دست ساخت است، افزود: ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد آورده خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، روستاها و شهرهای جدید سهند و شهریار، تبریز، مراغه، مرند و اهر به عنوان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح هشت هزار و ۳۵۴ پروژه در شهرهای جدید، سه هزار و ۲۷ پروژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۸۸۹ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ هزار و ۶۳۵ واحد در روستاها و ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد به صورت خودمالک شهری اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و ۶ هزار هکتار از محل مواد ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن آماده واگذاری است.

بخشی زاده، با تاکید بر اینکه باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، ادامه داد: این روند در تمام شهرهای استان با تأمین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می‌شود.

کد خبر 5734338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      من شهر جدید شهریار در خواست داده بودم چرا خودشون انتقال دادن به سهند