۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۵

واکنش اتحادیه اروپا به صدور قرار بازداشت پوتین

واکنش اتحادیه اروپا به صدور قرار بازداشت پوتین

اتحادیه اروپا حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را امر مهمی در مسیر اجرای عدالت دانست!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه با واکنش اتحادیه اروپا همراه شد.

اتحادیه اروپا امروز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به صدور حکم جلب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که تصمیم دیوان کیفری بین المللی تحریک آمیز و غیرقابل قبول است.

کد خبر 5735658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      اتحادیه ی حقارت و فلاکت
    • بابائی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      ما فقط از عملکرد و رفتار دوگانه دادگاه بین‌المللی اعتراض داریم و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      شهادت ۳ یمنی در حملات سعودی‌ها پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند/ دو مخفیگاه داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در شمال شرق عراق منهدم شد
    • بابائی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی خیانتکار تاکنون حکم دستگیری حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را صادر نکرده است. و این در حالی است که اوکراین هم با انواع سلاح های مختلف ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل به شهرهای مختلف روسیه حمله کرده است.
    • بابائی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      دادگاه کیفری بین‌المللی خیانتکار در زمان که صدام از سلاح های شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایرانی ها استفاده می کرد کجا بود
    • بابائی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      دادگاه کیفری بین‌المللی ناتوان و عاجز در جنگ تحمیلی هشت ساله کجا بود/ دادگاه کیفری بین‌المللی خیانتکار در زمان که صدام از سلاح های شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایرانی ها استفاده می کرد کجا بود
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      اعتراف اردوغان: ناتو تسلیحات داعش را تامین می کند/ اعتراف ورلد تریبیون: ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می‌کند/ اعتراف رئیس جمهور ترکیه: آمریکا از تروریست‌ها حمایت می‌کند.
    • بابائی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
    • بابائی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      نیروهای آمریکا، اروپا، ناتو در اوکراین چه غلطی می کنند آمریکا، اروپا، ناتو و اسرائیل از سال 2021 تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کنند چرا؟
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      بشار اسد توسط اوکراین تحریم شد صد نهاد ایرانی و روسی توسط اوکراین تحریم شدند اوکراین به علت همکاری با خیانتکاران و جنایتکاران با مجازات شود.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      دادگاه کیفری بین‌المللی بر اقدامات آمریکا سرپوش می گذارد. دادگاه کیفری بین‌المللی بر اقدامات اروپا سرپوش می گذارد. دادگاه کیفری بین‌المللی بر اقدامات ناتو سرپوش می گذارد. دادگاه کیفری بین‌المللی بر اقدامات اسرائیل سرپوش می گذارد.
    • بابائی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      حکم دیوان کیفری بین المللی علیه پوتین دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا، اروپا، ناتو و اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند.
    • بابائی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا جنایتکار همان تروریسم بین المللی است. 1 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2001 تاکنون با حامیان اصلی تروریسم همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      2 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2001 تاکنون با حامیان اصلی القاعده همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. 3 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2011 تاکنون با حامیان اصلی داعش همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      سازمان ملل از سال 1945 تاکنون بر اقدامات آمریکا سرپوش می گذارد. شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون بر اقدامات آمریکا سرپوش می گذارد. شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون بر اقدامات آمریکا سرپوش می گذارد.
    • بابائی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      دادگاه کیفری بین‌المللی و سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل جلوی جنایات سعودی‌ها در مرزهای یمن را بگیرند
    • بابائی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا کشوری است که ازسال 1980همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    • بابائی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا مثل افغانستان، از سوریه و عراق هم برود/ آمریکا باید مانند خروج از افغانستان از سوریه و عراق خارج شود.
    • بابائی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      حکم بازداشت پوتین بی‌ارزش و بی‌معنی است حکم دیوان کیفری بین المللی علیه پوتین ارزش قانونی ندارد اولویت مردم روسیه خروج تمام نظامیان آمریکا از خاک اوکراین است. اولویت مردم روسیه خروج تمام نظامیان ناتو از خاک اوکراین است.
    • بابائی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار را صادر نکرده است. سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار را صادر نکرده است.
    • بابائی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      و این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا جنایتکار در جنگ اوکراین و روسیه متهم است، نه مدعی/ و این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایتکار در جنگ اوکراین و روسیه متهم است، نه مدعی
    • بابائی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا و متحدانش به همراه و همدستی تروریست ها از سال 2011 تاکنون مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه عراق و سوریه را قتل عام می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند پس دادگاه کیفری بین‌المللی کجاست
    • بابائی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      زمان که آمریکا، اروپا و ناتو مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان را قتل عام می کردند پس دادگاه کیفری بین‌المللی کجا بود
    • بابائی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      و این در حالی است که دادگاه کیفری بین‌المللی از سال 1945 تاکنون در مورد تجاوزات، جنایات، وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان سکوت کرده است چرا؟
    • بابائی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی خیانتکار تاکنون حکم دستگیری حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را صادر نکرده است.
    • بابائی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جنایتکار را صادر نکرده است. سوال اینجاست که پس چرا دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار را صادر نکرده است.
    • بابائی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آمریکا و متحدانش در این مدت 20 تا 21 در افغانستان فقط بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند. دیوان کیفری بین‌المللی از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در افغانستان جهان بوده است. دیوان بین‌المللی کیفری اول باید از آمریکا و متحدانش شروع و آغاز کند.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      ترامپ چی شد پس؟!هیلاری کلینتون و اوباما،برای داعش چی شد پس؟! المان و بمب ها شیمیایش چی شد پس؟! بمب اتم امریکا چی شد پس؟!
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      این دیوان برای جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز کشورهای غربی کجا بود صدایی از آن نمی شنیدیم. امریکا که صدها میلیارد تن بمب ریخته رو کره زمین چرا محاکمه نمیشه ؟