۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۷

معاون استاندار گلستان:

آیین گرامیداشت «مختومقلی» امسال طی یک هفته برگزار می شود

آیین گرامیداشت «مختومقلی» امسال طی یک هفته برگزار می شود

گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: امسال آئین بزرگ‌داشت مختومقلی فراغی به صورت هفتگی با عنوان هفته بزرگداشت از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت مختومقلی فراغی در محل آرامگاه این شاعر شهیر، اظهار کرد: از امسال آئین بزرگ‌داشت مختومقلی فراغی به صورت هفتگی با عنوان هفته بزرگداشت از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف ایرانی، موجب افزایش هویت و هم‌بستگی بین اقوام و مذاهب ایران اسلامی و استان گلستان خواهد شد.

وی گفت: ماندگاری این شاعر نامی ترکمن به واسطه عارف بودن و فرهیختگی دینی و مذهبی وی بوده است.

مهاجر بر لزوم برگزاری باشکوه این آئین در سال جاری توسط گروه‌های مختلف مردمی با همراهی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته بزرگ‌داشت مختومقلی فراغی، باید یک برنامه عملیاتی در دبیرخانه این ستاد تدوین و وظایف هر دستگاه مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: امسال مراسم نکوداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی با شعار «مختومقلی فراغی، هم‌بستگی اجتماعی و هویت ملی، ایرانی و اسلامی» در جوار آرامگاه این شاعر و عارف شهیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اخلاق‌مداری، مردم داری، دین باوری و سلوک فردی این شاعر شهیر، او را به ستاره‌ای درخشان در آسمان فرهنگ مبدل ساخته که همچنان به جویندگان معرفت و انسانیت نور می بخشد.

کد خبر 5742426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha