۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

سودانی‌ها تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم کردند

سودانی‌ها تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم کردند

رهبران سودانی در کنار مردم این کشور با شرکت در تظاهراتی در خارطوم، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان جهان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، رهبران جریان‌های اسلام‌گرای سودان در مراسمی که از سوی کمیته حمایت از مقاومت اسلامی در خارطوم پایتخت این کشور برگزار شد، جنایات اخیر اشغالگران در مسجدالاقصی را محکوم کردند.

در این مراسم سخنرانی که در اعتراض به جنایت اشغالگران صهیونیست در خارطوم (پایتخت سودان) برگزار شد، محمد علی الجزولی رئیس جنبش فراگیر اسلامی عنوان کرد که مردم سودان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی را محکوم کرده و همواره توجهی ویژه به آرمان فلسطین دارند.

الجزولی افزود: در چهار ماه گذشته دستکم ده هزار فلسطینی آواره و اخراج شده و همچنین بیش از ۱۰ هزار شهرک نشین به مسجدالاقصی هجوم برده اند و برای تخریب مسجدالاقصی و ساخت بنای هیکل تلاش کرده‌اند.

از سوی دیگر، «حامد عبدالرحمن» دبیر بخش جوانان جنبش نهضت اسلامی نیز در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه مسئله فلسطین، مسئله محوری امت اسلامی است، افزود: در مساله فلسطین هیچ‌گونه سیاست بی‌طرفانه و یا امتیازدهی قابل پذیرش نیست و سرزمین فلسطین باید به طور کامل به صاحبان اصلی آن بازگردانده شود.

وی با تاکید بر مخالفت قاطعانه جوانان سودانی با قتل‌عام و آواره‌سازی مردم فلسطین، از همه مردم آزاده و سرافراز جهان خواست تا از مسجدالاقصی و فلسطین حمایت کنند.

پس از تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی، روز گذشته در رباط پایتخت مراکش نیز ده‌ها نفر از مردم تظاهرات کرده و خواستار پایان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

در سه روز گذشته تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تشدید شد و نمازگزاران و معتکفان فلسطینی به زور از آن اخراج شدند که با محکومیت گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

کد خبر 5749739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha