۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

۸۵ درصد کودکان بازمانده از تحصیل استان اصفهان شناسایی شدند

۸۵ درصد کودکان بازمانده از تحصیل استان اصفهان شناسایی شدند

اصفهان- رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از شناسایی ۸۵ درصد از ۷ هزار و ۵۶۸ نفر کودک بازمانده از تحصیل در استان طی چهارماه اخیر خبرداد.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فرآیند انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی و جذب کودکان بازماندگان از تحصیل، به‌عنوان طرح شهید والامقام «علی محمود وند» مزین شد و تعداد هفت هزار و ۵۶۸ کودک بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف، از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان معرفی شد.

وی با اشاره به آغاز طرح شهید محمود وند از آذرماه ۱۴۰۱ در استان اصفهان ادامه داد: در این طرح برای اولین‌بار به‌صورت سامانه‌ای و با استفاده از ظرفیت مدیران و معاونان مدارس استان به‌عنوان افراد پیگیری‌کننده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، فرآیند شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل دنبال شد که در این راستا تعداد ۹۴۶ نفر از مدیران و معاونان مدارس ابتدایی به‌عنوان پیگیری‌کننده در این طرح، از سوی مناطق و نواحی استان در این طرح حضور داشتند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نگاه ویژه استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) به مسئله شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: در دی‌ماه سال گذشته، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش، استانداری و سپاه در راستای تسهیل این فرایند منعقد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان طرح شهید محمود وند در استان پس از پیگیری به‌صورت تماس‌های تلفنی متعدد و مراجعه به آدرس‌های درج شده مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی کودکان مذکور را احصاء و ضمن درج دلیل بازماندگی از تحصیل، مدرک معتبر مربوط دلیل بازماندگی را در سامانه بارگذاری کرده و تمامی مدارک بارگذاری شده توسط افراد مسئول پیگیری در سطح استان بررسی و در صورت صحت مدرک، مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته سلطانی، دلایل مختلفی مانند، فوت، فقر مالی، ممانعت والدین، کودک استثنایی و مهاجرت احصاء شد و با تأکید معاون آموزش ابتدایی، اقدامات در خصوص رفع دلایل فقر مالی، اشتغال به کار کودک و ممانعت والدین از تحصیل انجام شد.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش بی‌وقفه افراد پیگیری‌کننده در سطح مناطق و نواحی و در یک بازه زمانی چهار ماهه از تعداد هفت هزار و ۵۶۸ نفر کودک بازمانده از تحصیل، نزدیک به ۸۵ درصد کودکان بازمانده شناسایی شدند که نسبت به آمار شناسایی شده سال تحصیلی گذشته، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5751640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha