۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

باقی مطرح کرد؛

ضرورت ارائه به موقع گزارشات حسابرسی برای برگزاری مجامع سال ۱۴۰۱

ضرورت ارائه به موقع گزارشات حسابرسی برای برگزاری مجامع سال ۱۴۰۱

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: در راستای تسریع در برگزاری مجامع سال ۱۴۰۱ باید گزارشات حسابرسی به موقع ارائه شود و لذا این جلسه برای هماهنگی در این امر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم باقی در جلسه با ۱۷ مؤسسه حسابرسی مستقل و منتخب شورای شهر تهران گفت: در راستای تسریع در برگزاری مجامع سال ۱۴۰۱ می‌بایست گزارشات حسابرسی به موقع ارائه شود و لذا این جلسه برای هماهنگی در این امر برگزار می‌شود.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص یکپارچه سازی و به‌روزرسانی حسابرسی در شهرداری تهران و نیز ارتقا کیفیت گزارشات و کاهش هزینه‌های ناشی از حسابرسی تلاش‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم این مهم در سال جاری (۱۴۰۲) استمرار یابد.

وی در ادامه با اشاره به مواردی که می‌بایست در گزارشات حسابرسی مورد تاکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تاکید بر ارائه به موقع گزارشات، تاکید بر رفع محدودیت‌های موجود از جمله رفع مشکل ایجاد سطح دسترسی و ارائه مدارک و مستندات، تاکید بر بهبود کیفیت گزارشات و یافته‌های حاصل از رسیدگی، تاکید بر اهمیت بررسی دقیق موضوعات مرتبط با مالیات و بیمه، تاکید بر ارائه گزارش پیش نویس به واحدهای اجرایی و اداره کل امور مجامع و حسابرسی طی سه مرحله (حین انجام کار، پس از اتمام و قبل از نهایی کردن)، تاکید بر شفاف بودن گزارشات و عدم علاقه مندی بر اخذ گزارشات مطلوب فاقد پشتوانه، تاکید بر پیگیری ویژه رفع تکالیف سال قبل و ارائه گزارش ویژه در این خصوص از جمله مواردی است که باید در گزارشات مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

باقی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران با دقت و به سرعت صورت گیرد تا روند حسابرسی برپایه شفافیت بدون وقفه جریان داشته باشد.

کد خبر 5752139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha