۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۹

دکه نشریات؛

پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» روی پیشخان آمد

پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» روی پیشخان آمد

پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» با مطالبی در حوزه فرهنگ، هنر، سینما، تئاتر، روانشناسی، ادبیات و کتاب منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» با مطالبی در حوزه فرهنگ، هنر، سینما، تئاتر، روانشناسی، ادبیات و کتاب به تازگی منتشر شده و روی پیشخان آمده است.

جلد این شماره به گفتگوی اختصاصی با کاوه خورابه استاد موسیقی و معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اختصاص پیدا کرده است که در قالب این گپ و گفت، خاستگاه و جایگاه موسیقی ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است.

«خورابه» در این گفت و گو تصریح کرده که آنچنانکه شایسته و بایسته است هنر جدی موسیقی عرصه آشکارگی خود را نیافته است و به دلایل مختلف از جمله سیاستگذاری‌های گاه متناقض فرهنگی سبب شده است که این عرصه در محاق خاموشی فرو رود که البته و صد البته زنگ خطری است برای عرصه بیکران فرهنگ.

در بخش نقد فیلم «آرمان هنر» پانزدهم نیز فیلم‌های «خشکسالی و دروغ»، «رهایی» (Emancipation ) ، «عطر: قصه یک آدمکش» و مستند «سه نهزارم» مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

یادی از استاد علی تجویدی، نقش «معنویت» و «دین» در سلامت روان، یادکردی از عارف قزوینی، نگاهی به اقتباس‌های کوروساوا از آثار شکسپیر، در باب اهمیت سرمایه‌های علمی مکتوب و نگاهی به تازه‌های نشر عناوین دیگر مطالب منتشر شده در این ماهنامه فرهنگی و هنری است.

این مجله با ۳۲ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5752685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha