۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنالنا بائربوک؛

چین گانگ: چین به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین سلاح نمی‌فروشد

چین گانگ: چین به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین سلاح نمی‌فروشد

وزیر خارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود تصریح کرد: چین به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین سلاح نمی‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «چین گانگ» وزیر امور خارجه چین امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود تصریح کرد: چین به هیچ طرف دخیل در تحولات اوکراین، سلاح نمی‌ فروشد و بر صادرات کالاهای دارای کاربرد دوگانه خود نیز نظارت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه چین گفت: چین به طرف های درگیر سلاح تحویل نخواهد داد و بر اساس هنجارها و قوانین، صادرات کالاهای دارای کاربرد دوگانه را هم مورد نظارت خود قرار می دهد.

به گزارش دویجه وله، «چین گانگ» در ادامه افزود: موضوع (جزیره) تایوان یک مسأله داخلی چین است که مداخله خارجی را برنمی تابد.

این در حالیست که پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بودند که هیچ نشانه ای حاکی از تحویل سلاح های کشنده چین به روسیه وجود ندارد؛ با این وجود برخی از کشورهای محور غرب بدون ارائه هرگونه سند ومدرکی در تلاش اند تا پکن را به ارسال تسلیحات به مسکو متهم کنند!

کد خبر 5754919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاد US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      منظورش اینه آمریکا میفروشد